Random blauwe schermen bij nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

voodi

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

Ik heb gisteren een paar nieuwe onderdelen gekocht voor mijn bestaande systeempje.

- processor: i5 760 2,8 ghz
- moederbord: Asus P7H55
- geheugen: Corsair XMS3 2x2gb DDR3

Uit mijn oude systeem heb ik gebruikt:
- 600 Watt Voeding
- Radeon HD4850 512
- Seagate Barracuda 320gb 7200rpm + 1TB WD

Op het begin had ik problemen met het installeren van Win 7 64 BIT, maar daarna opnieuw geinstalleerd, en deed hij het na behoren. Nu een week later maar eens een game (Black ops) geinstalleerd, maar nu wordt ik na ongeveer 5 minuten spelen er de hele tijd uitgegooid met een blauw scherm. Ook krijg ik soms blauwe schermen tijdens het opstarten.
Ik kan evt terug naar de winkel gaan en één v/d onderdelen inruilen, maar moet ik dan het moederbord of het geheugen terugbrengen?

Heb de mhz van het geheugen ipv AUTO op 1333mhz gezet, en de voltage op 1.65volt, ipv AUTO, maar het mocht allemaal niet baten.

Laat heel die pc daar achter voor een check.
Een blauw scherm kan van alles zijn.

Reset je bios eens, stekker uit de muur en cmos batterij er ff 10 min uithalen.
Dan checken. (gewoon alles op auto laten. ps 1.65 is wel gelijk de max die je mag gebruiken voor je geheugenbus)

Heb je de nieuwste mobo drivers geinstalleerd van de asus site? (audio/chipset ect)

Nog steeds problemen => doe een memory check in W7.
Volgenmij memory (of geheugen) check typen in het zoek balkje.

Geen fouten en nog steeds problemen?
Download de laatste bios versie van je moederbord van de ASUS site en voer een bios update uit.
(Misschien wordt je geheugen niet goed ondersteund)

Laatst bewerkt:
Er zit ergens een optie lower pane mode dacht ik.
Daar kan je kiezen voor Blue Screen in XP Style

Dan zie je precies de blue screen die je hebt gehad

Er zit ergens een optie lower pane mode dacht ik.
Daar kan je kiezen voor Blue Screen in XP Style

Dan zie je precies de blue screen die je hebt gehad

Dankje:)

Ik heb 3 verschillende errors die steeds terugkomen:

- The problem seems to be caused by the following file: CLASSPNP.SYS

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

*** STOP: 0x0000001e (0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000,
0x0000000000000000)

*** CLASSPNP.SYS - Address 0xfffff88001945340 base at 0xfffff88001941000 DateStamp
0x4a5bc11e

- The problem seems to be caused by the following file: CI.dll

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** STOP: 0x00000050 (0xfffffa8204c51612, 0x0000000000000000, 0xfffff80002aa4da0,
0x0000000000000005)

*** CI.dll - Address 0xfffff88000c14725 base at 0xfffff88000c00000 DateStamp
0x4a5be01d

- The problem seems to be caused by the following file: ntoskrnl.exe

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x0000000a (0xfffffa8203cf26d0, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000,
0xfffff80002b3daef)

*** ntoskrnl.exe - Address 0xfffff80002a8b740 base at 0xfffff80002a1b000 DateStamp
0x4c1c44a9

Kan dit aan een defecte versie van windows 7 liggen? Ik gebruik een kopie op een USB stick en daarvan ook geinstalleerd zodat ik de computer kon testen, maar wel meerdere keren geinstalleerd. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat het hardware-matig is.

Laatst bewerkt:
Die laatste foutcode, lijkt iets met het geheugen te zijn. Heb ik ook een keer gehad, kan ook zijn dat er een te lichte voeding in zit, maar hou me daar niet aanvast. Misschien kan iemand anders dat bevestigen.:o

Heb je mijn " actieplan" ook al uitgevoerd??
Daar zit bv ook een geheugencheck in

Heb je mijn " actieplan" ook al uitgevoerd??
Daar zit bv ook een geheugencheck in

Ja ik heb alles gedaan, ook nog een extra memorytest gedaan met memtest86 maar helemaal geen fouten gevonden. Bios geupdate, drivers geinstalleerd etc etc. Heb de laatste twee dagen geen blauw scherm meer gehad, wel heb ik, bij het spelen van Black Ops, hoe hoger de resolutie en instellingen, hoe sneller hij vast loopt, had net alles op het allerhoogste. Schokt uiteraard een heel klein beetje, maar naa een minuut of 3 blijft het spel volledig hangen en kan ik alleen afsluiten met CTRL+ALT+DEL. Als ik vervolgens de instellingen wat lager zet, houdt hij het bijvoorbeeld een map uit voordat hij hangt.

Dit deed me denken aan overhitting, heb mijn temps gechecked in de BIOS maar alles loopt zo rond de 35 graden.

Maar hoe kan ik weten of mijn voeding het aankan? Ik heb wel zo'n test gedaan, kwam veel minder watt uit, maar aangezien dit een superhard "B" merk is kan het ook zijn dat die zijn werk niet doet.

Hoi !

Mits A-merk is voeding ruim voldoende voor 'n HD4850.

Temp. van die kaart is een ander verhaal.
Heb er zelf ervaring mee: na installatie van 'n andere (Zalman)-koeler was her probleem van vastlopen in games verholpen.
(ben zelf geen gamer, maar ja: die kleinkinderen.....).

Greetz,

Harry.

De temperatuur van de kaart kun je niet zien in je bios :) Dat zijn alleen de temperaturen van je moederbord / cpu ect.

Download GPU-Z
Dan bij sensors. FF paar keer klikken op core zodat er een max. tekentje bij komt.
Even gaan gamen, terug naar je desktop gaan en kijken wat de temp max is geweest.

De ATI 4000serie zijn heet hoofdje, duss het kan makkelijk dat hij te warm wordt.
Check dan gelijk even op stof op je videokaart koeler

Hoi !

Mits A-merk is voeding ruim voldoende voor 'n HD4850.

Temp. van die kaart is een ander verhaal.
Heb er zelf ervaring mee: na installatie van 'n andere (Zalman)-koeler was her probleem van vastlopen in games verholpen.
(ben zelf geen gamer, maar ja: die kleinkinderen.....).

Greetz,

Harry.

Het is ook geen A-merk, er staat bij Sunvision, zelfs nauwelijks te googlen, ooit een keer voor 15 euro overgekocht op marktplaats, deed me vorige systeem (core2duo met deze vid. kaart) prima draaien, maar heb zo mijn twijfels bij deze.
Koeling zal het wel niet aan liggen, heb hem in een Aerocool kast liggen.

Hij heeft een prima temperatuur, maar dat heeft hij altijd al gehad dus zou ook niet weten waarom hij opeens oververhit zou raken.

Hoi Voodi,

Nieuw als ik ben op dit forum, wil ik toch graag mijn mening delen over je verhaal. Ik heb een week lang zitten klieren met mijn pc en wat ik ook deed, ging van kwaad tot erger.

Het begon met het kopen van een ssd van OCZ om mijn soortgelijke systeem (5 jaar oud) van windows 7 64 bit te voorzien, met 6 gb geheugen. Tot dat moment had ik alles illegaal op cd, en ging altijd prima.
Totdat ik in Ccleaner het register had laten controleren en wat lege entries heb verwijderd, en windows 7 niet meer helemaal op wilde starten. Veilige modus wilde nog wel, evenals mijn dual boot windows xp.

Op een dag was ik het helemaal zat en heb mijn Barracuda van 1 TB leeg gehaald en klaar gestoomd voor een illegale windows 7 64 bit. Xp stond op een Maxtor 500 gb en liep prima.
Mijn MSI moederbord bleek geen AHCI ondersteuning te hebben, dus windows op de ssd zetten, bleek geen optie. Windows zeurt dan met installeren over het feit dat ie componenten niet kon configureren en breekt het af. Ook iets wat je moet weten! Later op advies een legale Home Premium gekocht.
Dus de Barracuda gebruikt voor installatie, de installatie start, na het eerste scherm met 'installatie voltooien' wordt de pc opnieuw opgestart, dit scherm komt er opnieuw en na een minuut of zo, zwart scherm! Eerst een knipperende cursor drie tellen linksboven, daarna alleen nog een actieve muis. Verder niks. Ctrl + alt + delete gedaan, hielp niet. Een harde reset was nodig om weer in een gammel bootmenu te komen, van waaruit de veilige modus bereikt zou kunnen worden, maar die zegt dat de installatie incompleet is en wil weer opnieuw opstarten. Een vicieuze cirkel dus.

Heel het internet af gestruind, commando's als fixboot, fixmbr, en bootsect.exe gedaan, niks hielp echt.
Na een week softwarematig bezig te zijn geweest, de oorzaak in het moederbord gezocht. Eerst met beleid de stofzuiger er door, alles los en weer vast en geheugen stuk voor stuk (ddr 2 800 mhz) eruit gehaald. Ik dacht dat dual channel misschien iets met 64 bit van doen had, dus van alles geprobeerd. Ik heb mijn 2x2 gb vooraan gezet en de twee strips van 1 gb eruit gelaten, dit resulteerde met installeren op de Barracuda in het missen van ntoskernel.dll en later in het missen van hal.dll.

Ik heb de Barracuda vannacht met dskchk helemaal na laten kijken, maar geen fouten en heb sto�cijns besloten om de 64 bit op de xp schijf te zetten, in de tweede partitie. Wat denk je? De installatie ging door, nadat het zwarte scherm met cursor geweest was (1 seconde) en ging de videodrivers installeren. De rest verliep vlekkeloos en heb nu een werkend windows 7, legaal, 64 bit in huis, waar ik hopelijk nog lang plezier van heb.

Vanavond zal ik het geheugen weer terug plaatsen zoals het was, 6 gb single channel en de Barracuda met een tool van Seagate laten vol schrijven met nullen, zodat ook de mbr leeg is. Dan nog eens windows daarop zien te installeren. Doet ie het dan wel, dan weten we waar het aan lag.

Moraal: geef niet op, want bij mij bleek de fout dus in de Barracuda te zitten. Nooit verwacht!

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Barracuda deze week met behulp van Seatools for DOS volledig laten vullen met nullen (full erase) en met Nvxd gecontroleerd. Die laatste is in staat om tot in de eerste (boot) sector van de harde schijf te kijken, hexadecimaal gezien.
De oude harde schijf gaf inderdaad alleen cijfers in dat deel, de Barracuda was inderdaad gevuld met nullen, waardoor het tekstgedeelte rechts in beeld nu alleen maar stippen gaf. Missie geslaagd dus!

Daarna Windows 7 weer via heropstart op de schijf proberen te zetten, deze keer kwam ie net door het zwarte scherm heen, bleef vrij lang zwart, weer met muis, maar nu een blauw scherm! Memory management, was deze keer de boosdoener. Ik meende dat mijn derde geheugenbank wat wiebelde door het vele switchen, , maar anders dan dat kan ik niks bedenken. De goed geïnstalleerde versie van Windows 7 64 bit, doet het prima.
Ik zou nog een memory test kunnen doen, mocht daar niks uit komen, dan weet ik het verder ook niet en laat ik de schijf als opslag.

Tips zijn altijd welkom!

Laatst bewerkt:
@jelle01

Welkom op helpmij.nl
Topics ouder dan 3 maanden kunnen met rust worden gelaten.
Succes verder op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan