vinemaster
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 mei 2012
Kan iemand mij helpen met het uitbreiden van onderstaande macro. De basis is het genereren van Random codes.
Het enige wat ik (voorlopig) wil toevoegen is een minimale en een maximale waarde, maar ik loop hier op vast.
Nu heb ik het maken van macro's zelf aangeleerd en daarom ziet het er misschien anders uit dan jullie gewend zijn:
Bij de roodgemarkeerde zin had ik oorspronkelijk deze tekst staan, maar dat wordt niet geaccepteerd.
Kunnen jullie mij misschien verder helpen?
Sub GenerateRandom()
Dim i As Long
For i = 1 To 100
Range("A" & i) = Rnd()
Next i
End Sub
Het enige wat ik (voorlopig) wil toevoegen is een minimale en een maximale waarde, maar ik loop hier op vast.
Nu heb ik het maken van macro's zelf aangeleerd en daarom ziet het er misschien anders uit dan jullie gewend zijn:
Sub Random_Codes()
'
' Random_Codes Macro
' Bijvoorbeeld voor de Lidnummers van de VOORBEELD
'
Dim test3 As String
test3 = InputBox("Vul het aantal gewenste codes in", "Aantal Random Codes", "25")
Dim test2 As String
test2 = InputBox("Vul het onderwerp in", "Omschrijving Codes", "VOORBEELD")
Dim test4 As String
test4 = InputBox("Onder welke naam moet het bestand opgeslagen worden", "Opslaan Als", "" & test2 & Format(Now, " dd-mm-yyyy") & ".xls")
Dim test5 As String
test5 = InputBox("Vul de minimale waarde in", "Laagste waarde van de reeks", "20150001")
Dim test6 As String
test5 = InputBox("Vul de maximale waarde in", "Hoogste waarde van de reeks", "20151500")
'
Range("A1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = test2
Range("A2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=RANDBETWEEN(20150001,20151500)"
Columns("A:A").EntireColumn.AutoFit
Range("A2").Select
Selection.AutoFill Destination:=Range("A2:A" & test3 + 1), Type:=xlFillDefault
Range("A2:A" & test3 + 1).Select
End Sub
Bij de roodgemarkeerde zin had ik oorspronkelijk deze tekst staan, maar dat wordt niet geaccepteerd.
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=RANDBETWEEN(test5,test6)"
Kunnen jullie mij misschien verder helpen?