Random Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

ri0t1985

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
Mijn computer loopt telkens vast!
als ik een paar minuten bezig ben zit hij zo 30 seconden helemaal vast. daarna gaat hij wel weer verder, maar het blijft bijzonder irritant. ik werkelijk geen idee hoe dit zou komen. mijn computer deed het prima maar ik ging even weg om een broodje te eten en ik kom terug en ik heb dat probleem. ik heb al een complete reinstall gedaan met formateren en alles, maar hij doet het nog steeds niet goed. enig idee hoe dit zou kunnen komen?

ik heb een AMD64 3000+ processor, een AMD-SIS moederbord, een Geforce FX 5900XT sparkle 128mb video kaart en 1024mb geheugen.

Word er iets een beetje warm misschien?(videokaart, processor)

Is dat altijd bij een bepaalde handeling, gebeurtenis bv muziek luisteren of zo maar lukraak??
Draaien al je fannetjes??
Krijg je foutmelding?

ik heb geen foutmelding gehad. wel een keer een harde restart met de melding dat het systeem hersteld was van een ernstige fout. hij kan op elk moment freezen en het maakt niet uit wat ik doe.
ook duurt het soms eeuwen voordat ie een applicatie opstart... zou het een memory error kunnen zijn?

hij heeft ook zware moeite met het lezen van een cdrom.
en oh ja... alle fans draaien

Geplaatst door ri0t1985
ik heb geen foutmelding gehad. wel een keer een harde restart met de melding dat het systeem hersteld was van een ernstige fout

Dit al geprobeerd?

Rechtsklik op deze computer, eigenschappen, tabbladje geavanceerd, klik op instellingen. Haal het vinkje weg onder systeemfouten voor: 'de computer automatisch opnieuw opstarten'.
Als het euvel zich weer voordoet kun je 'in alle rust' de foutmelding bekijken, zonder dat ie opnieuw opstart.:)

Kijk eens in taakbeheer

Er moet er een zijn die CPU tijd vreet.

Dat is dan de schuldige. Sommige programma's die van je brander een soort flop maken zodat je er betanden naar toe kunt slepen kunnen heel lastig zijn.

Eric.

ik denk dat het toch te maken heeft met overhitten. want ik heb em vannacht uit laten staan, en toen deed hij weer een tijd normaal. maar als hij een tijdje heeft aangestaan dan begint hij weer vaag te doen

En op hoeveel CPU tijd staat dan Idle

Kijk dan bij processen in taakbeheer eens naar niet actieve systemen, die zou dan hooguit op 96 mogen staan.

Eric.

Als je hem 's-nachts uit zet zal een kwade service die van je PC gebruik maakt pas weer roet in het eten gooien als hij merkt dat je online bent.

Of mischien heb je zelf wel een P2P geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
maar hoe kan er een kwade service draaien als ik hem net helemaal geformateerd heb?

Nee dat zou niet moeten kunnen

Geef eens wat meer info.

Heb je alle security updates
hoe ben je online
Heb je een visusscanner

Eric.

ik heb gelijk (zelfs mn netwerk kabel er eerst uitgehaald) norton systemworks 2005 erop gezet. ook draait hitman pro en service pack 2. ik internet via de kabel, met met firewall, via de router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan