• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

random een naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamphuis11

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Ha, Ik ben bezig met een soort planning. Bedoeling is dat ik een lijst van namen in mijn planning plak en dat deze automatisch random worden verdeelt tussen afdelingen Ik heb nu het volgende;
Code:
=INDEX($O:$O;ASELECTTUSSEN(1;AANTALARG($O:$O));1)

Alle namen die in O staan worden random verdeeld. alleen is het nu zo dat namen meerdere keren in de planning komen. Weet iemand hoe ik dit kan uitbreiden dat alle namen maar 1 keer wordt gebruikt.

Een voorbeeldbestand kan veel verheldering brengen.

Hoi Emiel, Ik heb het bestandje in het excel bestand gekopieerd en de code is veranderd. (het bestand kan ik helaas niet plaatsen omdat het een groot bestand is met meerdere tools. excuus)
Code:
Sub nieuwe_namen()

x = Range(Range("c10"), Range("c10").End(xlDown)).Rows.Count
    [r1] = x
    Range("c10:D" & x).Sort [D10]

End Sub

Het geeft nu een foutmelding.

Heb je enig advies of kun je iets over de vba code uitleggen waar ik op moet letten.

Bijlagen

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    17,6 KB · Weergaven: 54
staat de opdrachtknop op hetzelfde blad als de lijst?

Het enige waar je op moet letten is dat je een representatief voorbeelbestand plaatst. Als we niet niet weten waar wat staat en je zelf niet weet wat je aan moet passen dan heeft een oplossing aanreiken weinig nut.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan