Random nummer generator maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rob L
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob L

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo,
Ik heb rijen getallen nodig die random gegenereerd moeten worden (getallen met 2 getallen achter de komma).

Hiervoor wil ik een programma schrijven waarbij ik bijvoorbeeld een bovenste en onderste limiet in kan geven, eventueel nog een richtwaarde en een aantal resultaten. Kan iemand mij vertellen of zoiets al standaard bestaat of hoe dit te maken?

Het idee is dus:
ik geef een richtwaarde (bijv. 2), ik geef een maximum (bijv. 2.2), ik geef een minimum (bijv. 1.8), ik geef het aantal waarden (bijv. 30 stuks). Het resultaat moet dan zijn 30 getallen (in een kolom of rij) met elk een waarde tussen de 1.8 en 2.2 waarbij het gros van de getallen rondom de 2 ligt zodat ik een soort van normale verdeling kan herkennen. (dit laatste van die normale verdeling is wel een extra luxe-item en dus geen must, maar zou wel mooi zijn).

Alvast bedankt voor de reacties.

mzzl,
Rob

De volgende code maakt de random aan:

Code:
Private Sub cmdRollDice_Click()
    Dim intResult As Integer
    '// Initializes the random-number generator, otherwise each time you run your
    '// program, the sequence of numbers will be the same
    Randomize 
    intResult = Int((6 * Rnd) + 1) '// Generate random value between 1 and 6.
    MsgBox "Dice: " & intResult '// Display result
End Sub

Daar vind je eigenlijk veel info over. En als je die intResult dan in een
lus zet van bvb 30 heb je toch 30 getallen tss in dit geval 1 en 6.

Of heb ik het mis?

Random nummer generator

Dag Axel,
Bedankt voor de input, is deze ook nog zo te maken dat de nummers random geplaatst worden en dat ik het hele rijtje nummers in excel kan copiëren?

gr.
Rob

Random number generator

Axel,
Bedankt, werkt perfect!

gr.
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan