Random Vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilcovdg

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2014
Berichten
256
Hey
Mijn computer loopt de laatste tijd vrijwel willekeurig vast.

System specs:
CPU: AMD Athlon II x2 245
CPU koeler: Stock
Moederbord: ASUS M4A78-VM
RAM: 2x2GB DDR2-667
GPU: ASUS Geforce 210 SILENT 1GB DDR3
Primaire hardeschijf: WD Green 500GB
Voeding: Corsair CS450M (zit er net twee weken in)
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bit
Antivirussoftware: Kaspersky Pure 3.0 (betaalde versie)

Memtest gedaan: 12 passes en geen errors

EDIT: ik krijg de laatste tijd bij het opstarten ook dit: http://gyazo.com/5cca83d5833dbb57ad9946c6fa70c865


Ik weet het niet meer wat het kan zijn :c
Iemand tips wat voor tests ik kan uitvoeren? (ik heb HIREN draaiend op een usb stick)
 
Laatst bewerkt:
Download
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.


Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe.



Zoek.exe uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • danger.png
    Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code:
    standardsearch;
    process;
    startupall;
    filescrm;
    torpigcheck;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.


Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
 
http://www.filedropper.com/zoek-results_1
Daar is de log (gestopt toen ik EOF zag)
Het lukte me niet om hem als bijlage te doen ;p

EDIT: ik heb gevonden hoe ik bijlagen in kan voegen, maar als ik zoek-results.log upload krijg ik ''ongeldig'' ;p
 
Laatst bewerkt:
Open de taakplanner m.b.v. [Windowstoets & r] toetscombinatie → typ: taskschd.msc
Klik op Bibliotheek voor Taakplanner
Schakel volgende items uit:

  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup121706" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]
  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup160236" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]
  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup171655" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]
  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup175131" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]





Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
On Error Resume Next
Set dtmConvertedDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set FiSyOb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objLog = FiSyOb.createTextFile("eventlog.txt",true)
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _
& strComputer & "\root\cimv2")
Set dtmStartDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
Set dtmEndDate = CreateObject("WbemScripting.SWbemDateTime")
DateToCheck = Date - 7
dtmEndDate.SetVarDate Date, True
dtmStartDate.SetVarDate DateToCheck, True
dtmConvertedDate.Value = dtmStartDate
dtmStartDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
dtmConvertedDate.Value = dtmEndDate
dtmEndDate = dtmConvertedDate.GetVarDate
objLog.writeline "--- Eventlog messages between " & dtmStartDate & " and " & dtmEndDate & " ---"
objLog.writeline ""
Set Info_Event = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_NTLogEvent " _
& " Where TimeWritten >= '" _
& dtmStartDate & "' and TimeWritten < '" & dtmEndDate & "'")
For Each objEvent in Info_Event
dtmConvertedDate.Value = objEvent.TimeWritten
dtmTimeWritten = dtmConvertedDate.GetVarDate
EvLo1 = "Category: " & objEvent.Category & VBNewLine & "Computer Name: " & objEvent.ComputerName & VBNewLine & "Event Code: " & objEvent.EventCode & VBNewLine & "Message: " & objEvent.Message & "Record Number: " & objEvent.RecordNumber & VBNewLine & "Source Name: " & objEvent.SourceName & VBNewLine & "Time Written: " & dtmTimeWritten & VBNewLine & "Event Type: " & objEvent.Type
objLog.writeline EvLo1
objLog.writeline ".."
objLog.writeline ""
Next
objLog.close




Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:logbookentries.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik →logbookentries.vbsAls administrator uitvoeren
 
Laatst bewerkt:
Open de taakplanner m.b.v. [Windowstoets & r] toetscombinatie → typ: taskschd.msc
Klik op Bibliotheek voor Taakplanner
Schakel volgende items uit:

  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup121706" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]
  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup160236" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]
  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup171655" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]
  • "C:\Windows\SysNative\tasks\ASUS\i-Setup175131" [C:\Windows\AMD_Chipset_Win7_V307320\AsusSetup.exe]

Eerst deze. Ik ga naar de taakplanner, maar ik zie alleen deze taken:
http://gyazo.com/88fb99593779c2de17b1127e6c85b1ef

Even een nieuw bericht. Het gaat namelijk over iets anders (maar wel het vastlopen)
Ik krijg (de weinige BSOD's die ik heb) daar altijd een afd.sys of een tcpip.sys error van.
Voorbeeld KLIKKERDEKLIK
Nu is het dus mijn idee om mijn windows te herstellen. Wat is de beste manier?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De blauwe schermen worden vaak veroorzaakt doordat stuurprogramma's niet of up to date (geïnstalleerd) zijn.
Ga dus op zoek de laatste stuurprogramma's, in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's.*
Oudere stuurprogramma's zijn een algemene veroorzaker van blauwe schermen. De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken.
Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.

Driver Booster is een uitstekend programma dat je kunt gebruiken om stuurprogramma's te downloaden of bij te werken.
Een goed programma om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Drivermax.
Hier kun je Drivermax downloaden. Kies na het opstarten van het programma Driver backup and restore

file.php


Is na het herstarten bij apparaatbeheer een onbekend apparaat gevonden, zoek dan de Hardware-id op de volgende manier:
1. Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: devmgmt.msc
2. Selecteer het betreffende apparaat ➟ rechtsklik ➟ Kies Eigenschappen
3. Selecteer tabblad Details
4. Kies bij Eigenschap ➟ Hardware -id's
5. Zoek op pcidatabase om welk apparaat het gaat
6. Lees dit artikel om uit te zoeken hoe dit werkt
7. Vervolgens kun je zoals bovenin aangegeven op de site van de fabrikant zoeken naar het juiste stuurprogramma.

Voorkom verder dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.





De minidumpbestanden worden in de regel opgeslagen in C:\Windows\Minidump

Upload deze op:
Wetransfer,
Klik op het symbool linksonderin en klik daarna op Link.
wetransfersymbool.png
 
Laatst bewerkt:
@Dorado, Drivermax bevat vele stukken malware (zo'n 55 stuks malware door ADWCleaner, malwarebytes en Emsisoft bij elkaar gevonden) en is dus ten zeerste af te raden om te downloaden.
Beter maar niet meer adviseren dus.
 
Laatst bewerkt:
Ok, advies aangepast. Heb echter jaren Drivermax zonder problemen gedraaid

De blauwe schermen worden vaak veroorzaakt doordat stuurprogramma's niet of up to date (geïnstalleerd) zijn.Ga dus op zoek de laatste stuurprogramma's, in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's. Oudere stuurprogramma's zijn een algemene veroorzaker van blauwe schermen.

De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken.
Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.

Driver Booster is een uitstekend programma dat je kunt gebruiken om stuurprogramma's te downloaden of bij te werken.
Een goed programma om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Double Driver Lees dit artikel hoe je een backup van je stuurprogramma's kan bewaren.

Is na het herstarten bij apparaatbeheer een onbekend apparaat gevonden, zoek dan de Hardware-id op de volgende manier:
1. Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: devmgmt.msc
2. Selecteer het betreffende apparaat ➟ rechtsklik ➟ Kies Eigenschappen
3. Selecteer tabblad Details
4. Kies bij Eigenschap ➟ Hardware -id's
5. Zoek op pcidatabase om welk apparaat het gaat
6. Lees dit artikel om uit te zoeken hoe dit werkt
7. Vervolgens kun je zoals bovenin aangegeven op de site van de fabrikant zoeken naar het juiste stuurprogramma.

Voorkom verder dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.



De minidumpbestanden worden in de regel opgeslagen in C:\Windows\Minidump
Upload deze op: Wetransfer,
Klik op het symbool linksonderin en klik daarna op Link.

wetransfersymbool.png
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

OK ik heb het volgende gedaan
1) Veel Films en series naar een ext HDD gedaan
2) Nieuwe partitie gecreeerd van 75GB (precies)
3) Op die nieuwe partitie Windows 7 Ultimate geinstalleerd (laten we het maar niet hebben of het legaal is of niet :p)

En wat schetst mijn verbazing? Ik zit daar nu al een halve dag vol op te klooien en hij loopt NIET vast!
Dus: Mijn W7 HomePremium is Corrupt! :c
Is er toevallig nog ergens een mogelijk om volledig windows te replacen zonder de gegevens kwijt te raken?
En kan ik bepaalde programma's overzetten? (Zoals Kaspersky antivirus)

Ik zet deze nog niet op opgelost, maar het probleem kan ik ontwijken XD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan