Aangezien ik geen Verenigingslid ben beschik ik niet over PM mogelijkheid, vandaar deze offtopic post.
Natuurlijk kan je het normaal zeggen, maar he waarom zou je. Als jij een wat mindere dag heb moet je het zeker uitvreten op een helpende hand, groot gelijk hoor :thumb:
Vreugde, hierbij mijn oprechte excuses omdat je je misschien aangevald voelde, dit was zeker niet mijn bedoeling. Je bent in deze thread zeker de helpende hand en doet waar HelpMij voor staat, je eigen kennis delen om anderen op weg te helpen.
Het is in diezelfde geest dat ik mijn antwoord formuleerde.
En ja, ik kon het op de 'normale' manier uitleggen: echter is mij al vaker gebleken dat zowel anderen als ikzelf dingen beter onthouden wanneer ze onconventioneel worden uitgelegd. Misschien vond u dat ik met mijn vergelijking te kinderachtig overkwam en uw programmeerkennis onderschatte. Begrijp echter dat mijn antwoord niet enkel aan u gericht was, maar evenzeer aan stykurgh, die eerder onervaren in de programmeerwereld lijkt te staan, alsook aan alle andere mensen die deze thread lezen uit interesse of op zoek naar een oplossing voor een gelijkaardig probleem.
Of misschien was het de herhaling en nadruk op 'geen enkele garantie' die u tegen de borst stootte. Ik heb deze fout zelf vaak genoeg gemaakt, met als gevolg soms (voor mij dan toch) moeilijk te debuggen programma's. Ik legde die nadruk enkel in de hoop dat het dan bij de lezer goed in het hoofd blijft hangen, zodat die niet dezelfde fout maakt, en de daarbijgaande frustratie hoeft te ondergaan.
En voor wat het waard is: gisteren had ik helemaal geen slechte dag, het tegendeel in feite. En zelfs al had ik een slechte dag: ik ben opgevoed om na te denken over wat je doet alvorens het te doen.. zeker wanneer het betreft het uitvreten van een helpende hand. Ik doe steeds mijn best om zo objectief mogelijk te reageren (en ja, dat lukt niet altijd), maar "Welkom op het internet.", emoties zijn (zelfs met smileys) moeilijk te achterhalen en soms wordt iets wel eens foutief begrepen: No hard feelings.
Ik hoop ook van harte dat wanneer ik iets foutiefs post, er iemand anders met onze ingesteldheid -u bvb- mij daarop komt te wijzen.
En om toch nog iets on topic te zeggen ook

:
stykurgh, kan je hier de code plaatsen zoals jij ze nu hebt? En eventueel ook de foutmeldingen die je hebt, zo maak je het voor vreugde veel eenvoudiger om je te helpen.