• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rang lijst uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantanirulez

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Berichten
23
Hallo,

Ik heb hier hulp gekregen van iemand op dit forum die schitterend werk gedaan heeft om dit programma zo goed te maken, alleen weet ik na lange uren zoeken nog altijd niet hoe hij dit voor mekaar gekregen heeft.

In bijlage heb ik het voorbeeld toegevoegd.

Je ziet dus de sheet "Dbase" en sheet "Overzicht"

Als ik gegevens invul in de Dbase, komen deze automatisch op het overzicht sheet terecht, dat weet ik al niet hoe dit werkt.

Dus als er een persoon een score heeft, vul ik deze in de Dbase, bij een volgende keer, vul ik opnieuw in, en in het overzicht, vult hij de aantal deelnames ook in enz ...

Ook zou ik graag een manier vinden om alles op 0 te zetten, zodoende ik elk jaar opnieuw kan beginnen, want als ik alles selecteer in de Dbase, en delete, dan werkt het niet meer, raar maar waar.

De reden dat ik graag zou weten hoe dit programma juist werkt, en hoe je dit opbouwt, is omdat dit niet werkt op mijn Macbook, en ik zou er graag eentje zelf maken die ook op mijn Macbook werkt.

Iedereen alvast vanharte bedankt
Prettige feesten en een gezond 2020 alvast
 

Bijlagen

  • BoogschietScore_Leeg_Compleet.xlsx
    260,8 KB · Weergaven: 40
Tabblad overzicht bevat een draaitabel. Als je in deze draaitabel met je rechtermuisknop klikt, dan vernieuwt deze de gegevens.
Betekent wel dat je in Dbase gegevens moet houden, want dit is de bron van de draaitabel.
Dus Dbase niet deleten, maar gewoon ieder jaar de gegevens wijzigen.

Greetz/Excelbat
 
Bedankt Excellbat

Maar kan iemand mijn helpen zoiets te maken van nul
Ik heb al zeer veel opzoekwerk gedaan maar kom nooit tot het resultaat die ik heb.
Hoe begin je er aan, en hoe krijg je het werkende zoals nu.
Als je dus gegevens in Dbase invult, hoe kom je dan tot een draaitafel, en hoe krijg je dit werkende zoals in het voorbeeld.
Ook als ik nu uitslagen heb, en de velden zijn vol, dan sleep ik via de rechter beneden hoe naar beneden en kan ik terug verder met invullen, en word het na ALT+F5 refreshed.

Ik denk dat er nog mensen zijn die zoiets zouden kunnen gebruiken maar het niet durven vragen.
 
Zoek even in Google of YouTube op 'draaitabel maken'.
(Is dus wat anders dan een draaitafel...).
Is heel leerzaam, en dan kan je gelijk oefenen om dit naar je eigen wensen om te zetten.

Overigens, waarom moet je het wiel opnieuw uitvinden? Je hebt toch een werkend bestand?

Greetz/Excelbat
 
Zoek even in Google of YouTube op 'draaitabel maken'.
(Is dus wat anders dan een draaitafel...).
Is heel leerzaam, en dan kan je gelijk oefenen om dit naar je eigen wensen om te zetten.

Overigens, waarom moet je het wiel opnieuw uitvinden? Je hebt toch een werkend bestand?

Greetz/Excelbat

Omdat het niet werkt op mijn MacBook, als ik het opnieuw maak op mijn Mac gaat het misschien wel werken, daarom dat ik graag wou weten hoe het werkt, en ik heb al veeeel op Google en YouTube gezocht hoor, maar krijg het niet werkende zoals deze van hier :(
 
Ik heb eens voorbeeld gemaakt.
Ik weet niet hoe je de aantal deelnames kan laten optellen, iedere keer iemand een resultaat heeft.
Dus als ik in de database iemand zijn score toevoeg, hoe het systeem de aantal deelnames optelt, en de som van de punten per deelnemer optelt.
Kan iemand daar uitleg bij geven aub.

Van harte bedankt mensen :thumb:
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    23 KB · Weergaven: 12
Doe jezelf een plezier en gooi je McBook het raam uit...:p
Excel is gemaakt door Microsoft, en functioneert niet volledig op een Mac.
Ik denk dat jouw probleem zit in ALT-F5, dat werkt misschien niet op een Mac.
Ga dus met je muis op de draaitabel staan in tabblad overview, rechtermuisknop klikken, en kies dan 'vernieuwen'.
Werkt bij mij picobello !

Greetz/Excelbat
 
Doe jezelf een plezier en gooi je McBook het raam uit...:p
Excel is gemaakt door Microsoft, en functioneert niet volledig op een Mac.
Ik denk dat jouw probleem zit in ALT-F5, dat werkt misschien niet op een Mac.
Ga dus met je muis op de draaitabel staan in tabblad overview, rechtermuisknop klikken, en kies dan 'vernieuwen'.
Werkt bij mij picobello !

Greetz/Excelbat

haha :p

Neen wil dat bij mij niet doen, vernieuwd het niet, ook niet als in naar gegevens alles vernieuwen ga, lukt dus niet op Mac :confused:
 
Je hebt de draaitabel ook niet goed ingericht.
 

Bijlagen

  • Test (20).xlsx
    23,8 KB · Weergaven: 19
Je hebt de draaitabel ook niet goed ingericht.

Heb je soms een voorbeeld voor me, hoe ik dit het beste doe, of kunt u aan de hand van mijn test, uitleg geven in comments waar ik op moet letten en hoe dat nu juist werkt.
Alvast bedankt :thumb:
 
Ik heb geen macbook en weet niet wat je doet en dan houdt het natuurlijk op. Moeilijk is het niet maar mogelijk op een mac wel. Tabel maken--> gegevens invoeren--> draaitabel obv de tabel en klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan