• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rang over meerdere bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonRo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hallo helpmij'ers

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een RANG formule te gebruiken die gaat kijken in meerdere bladen.
Stel ik heb op blad1 in cel A1 een 7 staan, op blad2 in cel A1 een 9 en op blad3 in cel A1 een 3.
Wanneer ik deze waarden in een blad onder elkaar zet en van getal 7 de rangorde opvraag uit deze 3 waarden dan blijkt 7 de 2e plaats te krijgen. Maar is er ook een formule om dit zoals ik eerst aangaf dit over meerder bladeren klaar te krijgen.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

Alvast bedankt.

TonRo

Gewoon de formule maken met point&shoot.

Bij het aangeven van het bereik klik je dan eerst op de cel in het eerste blad, houd dan de shift toets ingedrukt en klik op het laatste gewenste tabje in de reeks (onderin dus). Uiteraard ook met de hand aan te passen zodra er een basisformule staat.

Hallo Palmpje,

Dank je wel, dit is de oplossing. Ik kwam erachter dat mij de fout zat in het feit dat ik het bereik ook tussen haakjes had gezet, en kreeg dan iedere keer VERW# of NAAM#.

Maar zoals jij het aangaf is de oplossing.

Groeten

TonRo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan