• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rang/Positie automatisch aanvullen - Negeren van cellen leeg/0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlaggenmast

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2016
Hallo allemaal,

Na het uitproberen van diverse formules (vanuit het engels) ben ik helaas geen stap verder gekomen met hetgeen ik graag zou willen.
Kunnen jullie mij helpen? :)

Hondenrace.png

In de bijlage staat een screenshot van het Excel bestand dat ik heb gemaakt.
In principe werkt alles naar behoren behalve op welke positie een hond is geëindigd.

Rij H is de totaaltijd van de oefening per hond. De snelste tijd moet de 1e plaats krijgen en de langzaamste tijd de laatste plaats. Ook wil ik hierbij de lege cellen of cellen met 00:00 negeren.

In rij I staat de volgende formule: =RANG.GELIJK(H11:H30; H11:H30; 0)
Dit functioneert wel maar geeft de 'lege' cellen wel een positienummer.

Om het helemaal af te maken zou ik graag onder de bestaande cellen hetzelfde blok te zien krijgen maar dan gesorteerd op positie volgorde. 1e plaats boven laatste plaats onder.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen/willen helpen want ik kom er niet meer uit.

Bij voorbaat dank!

Vlaggenmast,

Graag gedaan hoor. :thumb:
Wat Cel E23 betreft. de celnotatie staat inderdaad niet goed.
Simpel op te lossen door de opmaak van cel E24 naar E23 te kopieren/plakken.

Toch nog een vraagje, sorry...

Ik heb beide onderdelen aangevuld tot 20.
Nu, in het onderste deel pakt de rij 'Totaal' alleen de tijd van de rij 'Totaal' uit het bovenste deel.

Als je begrijpt wat ik bedoel haha:o

Bekijk bijlage Telling.xlsx

Vlaggenmast,

Graag gedaan hoor. :thumb:
Wat Cel E23 betreft. de celnotatie staat inderdaad niet goed.
Simpel op te lossen door de opmaak van cel E24 naar E23 te kopieren/plakken.

Beste Gijsbert,

Jouw lijst klopt perfect maar wanneer ik de lijst uitbreid of dupliceer naar een ander tabblad gaat het helemaal mis :(
Helaas is de sheet te groot om hier te posten dus ik probeer het even via een linkje naar Dropbox.

https://www.dropbox.com/sh/vd5m2bpibxyhd9r/AAAqDfskte9EUXkQ01S2Q8hDa?dl=0

Hierin staan 2 sheets;
- Treibball wedstrijd (origineel)
* zoals deze moet het ongeveer worden maar dan op jouw manier.

- Telling V2
* Dit is jouw sheet maar dan uitgebreid naar 20 regels en gedupliceerd naar diverse tabbladen.
Zowel bij het uitbreiden als dupliceren ontstaan er fouten die ik niet kan ontdekken.
Bijvoorbeeld de tijd in het onderste veld bij 'Totaal' klopt niet meer.

Eventueel skype of mail contact kan wat mij betreft ook als dat makkelijker is.

Wederom bedankt voor de hulp!

Hi Gijs,

Ik ben er weer... :(

Ik heb nog een probleempje gevonden. Ik gebruik de 'Klasse C' tabbladen als voorbeeld...
(Wellicht komt het omdat ik weer alle tabbladen in 1 document heb gedumpt)

Ik heb hier wat fictieve gegevens ingevuld.

Bij run 1 en run 2 gaat alles goed maar wanneer ik bij het totaal ga kijken neem hij weer de lege cellen mee.
Hierdoor krijgen de lege cellen dus allemaal de 1e plaats.

Nu ik dit typ zie ik bij alle 'totaal runs' tabbladen dat alle lege cellen de 1e positie hebben gekregen.

Kun je me eventueel uitleggen wat er dan verkeerd gaat?
Ik moet namelijk alle tabbladen dan aanpassen.

Hierbij de link naar dropbox:
https://www.dropbox.com/s/38ub25kb1nssiy9/Combinatie.xlsx?dl=0

Ha Vlaggenmast.

Vervang alle nullen uit de formules van G2 uit de tabbladden met de Totaal Runs in ""

Dus:
Code:
=ALS(OF([@[Ronde 1]]<>[B][COLOR="#FF0000"]0[/COLOR][/B];[@[Ronde 2]]<>[COLOR="#FF0000"][B]0[/B][/COLOR]);SOM(Tabel11430[@[Ronde 1]:[Ronde 2]]);"")
wordt:
Code:
=ALS(OF([@[Ronde 1]]<>[COLOR="#FF0000"][B]""[/B][/COLOR];[@[Ronde 2]]<>[COLOR="#FF0000"][B]""[/B][/COLOR]);SOM(Tabel11430[@[Ronde 1]:[Ronde 2]]);"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan