Range extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berdorfer2

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2013
Hallo,

Ik heb een vraag ivm een range extender. Zoals meer voorkomt is het draadloze wifi signaal op een camping niet altijd zo schitterend. Dus wou ik een range extender bijplaatsen. Vroeger op het oude netwerksysteem was dit geen probleem, we kochten een aantal uren/dagen internet, even inloggen en klaar. Nu met het nieuwe netwerksysteem wil het niet meer lukken. Omdat we hier dikwijls op de camping verblijven hebben we ineens internet voor een half jaar genomen. Hiervoor moest ik met mijn laptop naar de balie gaan, werd het MAC adres uitgelezen en vast in hun systeem gezet. Handig want je moet niet meer inloggen met een code. Maar als ik de range extender inschakel kom ik op de startpagina van de camping (om in te loggen) terecht en niet meer op internet. Zonder range extender gaat het wel. Kan U mij helpen aub? Eventueel tips voor andere range extender / repeater of andere tips voor het versterken van het wifi signaal zijn welkom.

Nu range extender D-link type DWL-2100AP

Met dank

Laatst bewerkt:
De range extender heeft ook een MAC-adres. Deze zit voor de laptop dus die zal altijd het inlogscherm krijgen. Je moet ervoor zorgen dat het MAC-adres van de range extender ook in die database van de camping zit. Anders zal het niet werken.

Alvast bedankt voor de hulp. Ik vermoed dat ik dus vast zit als het MAC adres van mijn range extenter / repeater niet in de database van de camping staat. Weet niet of dit mogelijk is. Zijn er nog andere mogelijkheden om het wifi signaal alsnog te versterken (met wifi dongel of buitenantenne)???

Met dank

Nee, De wifi extender maakt verbinding met het netwerk en stuurt dit signaal weer door. Het mac adres van de wifi extender zal dus ook toegang moeten krijgen. als je slim bent koop je een wifi acces point en laat stel je die in als accespoint client. Kan je er vanaf daar je eigen apparaten aanknopen.

Tomsema,

Bedankt voor je advies. Rijd dit weekend naar de camping en ga het daar uitproberen. Hopelijk heb ik dan goed nieuws!!!

Nogmaals dank

Jammer maar helaas geen verbinding met accespoint in clientmode. Misschien accespoint te oud ofwel doe ik nog iets verkeerd. Blijf verder zoeken

Na wat verder googelen ziet het er toch naar uit dat hiervoor geen oplossing bestaat. Jammer maar helaas. Toch bedankt iedereen voor de moeite.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan