range.find vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jwitte

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2019
Berichten
31
Hi allen,

Graag wil ik een waarde, die staat in cell P9:Q9 (ja, deze is samengevoegd, kan deze qua opmaak helaas niet los van elkaar doen), opzoeken in kolom I in een ander tabblad.

oftewel, vind de waarde van cell P9:Q9 (hierin staat een formule. Ik wil de uitkomst van deze formule opzoeken), in kolom I van tabblad Partijen en daar dan naar toe te gaan. Ik heb de volgende code staan:

Code:
Set wsZoek = Sheets("Zoeken")
Set wsPart = Sheets("Partijen")
Set rngF1 = wsPart.Columns.EntireColumn(9)
Set rngF2 = wsZoek.Range("P9:Q9").Value

rngF1.Find(rngF2).Select

Ik krijg de foutcode: 'object verreist' en de set rngf2 wordt geel in mijn code.

Hoe kan ik naar de waarde van P9:Q9 in Zoeken in pagina Partijen, en daar dan naar toe te gaan?
Hoe ziet de code eruit als ik naar de cell in kolom A van Partijen waarbij P9:Q9 overeenkomt met een cel in kolom I?

Dank alvast!

Job
 
Weer eens gokken zonder voorbeeld.
Wat gebeurt er als je
Code:
Set rngF2 = wsZoek.Range("P9:Q9").Value
verandert in
Code:
Set rngF2 = wsZoek.Range("P9").Value
 
Plaats een voorbeeld documentje.
 
Excuses, hier is voorbeeld.

Als het resultaat in P9 3 is, ga dan naar cel I4 (of A4) in tabblad Partijen.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand rngfind.xlsm
    14,6 KB · Weergaven: 40
Voor je voorbeeld documentje:
Code:
Sub rngFind()
    Set c = Sheets("Partijen").Range("I:I").Find(Sheets("Zoeken").Range("P9").Value, , xlValues, xlWhole)
    If Not c Is Nothing Then Application.Goto Sheets("Partijen").Cells(c.Row, 1)
End Sub
 
Voor je voorbeeld documentje:
Code:
Sub rngFind()
    Set c = Sheets("Partijen").Range("I:I").Find(Sheets("Zoeken").Range("P9").Value, , xlValues, xlWhole)
    If Not c Is Nothing Then Application.Goto Sheets("Partijen").Cells(c.Row, 1)
End Sub

Deze werkt perfect!

Mijn dank is groot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan