range grafiek met variabele rij, 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Ik wil in een macro opdracht automatisch een grafiek weergeven die uit access wordt geanalyseerd.
Nu het aantal records dat naar excel wordt overgedragen is variabel, dus de range dient ook variabel te zijn

In het vb-script dient de range kolom C en F te bevatten met variabel rij (laatste ingevulde rij dus).

Sub GRFleist()

Charts.Add
ActiveChart.ChartType = xlColumnClustered
ActiveChart.SetSourceData Source:=Sheets("QryINDEX").Range("c1").End(xlDown), ("f1").End(xlDown), _
PlotBy:=xlColumns

ActiveChart.Location Where:=xlLocationAsNewSheet

Weet niet of het juist is want zonder voorbeeld-bestandje is het altijd lastiger, maar probeer eens het volgende:

Laat VBA eerst zoeken naar de eerste lege cel (aanname dat alle cel waarden gevuld zijn en er dus geen lege cellen in zitten), zoals:

Code:
with worksheets("QryINDEX").range("C:C")
set c=.find("", lookin:=xlvalues, lookat:=xlwhole)
if not c is nothing then
     c = c.row - 1
endif
end with

with worksheets("QryINDEX").range("F:F")
set f=.find("", lookin:=xlvalues, lookat:=xlwhole)
if not f is nothing then
     f = f.row - 1
endif
end with

En dan bij jouw originele code het volgende gebruiken:
Code:
ActiveChart.SetSourceData Source:=Sheets("QryINDEX").Range("c" & cstr(c)).End(xlDown), ("f" & cstr(f)).End(xlDown), _
PlotBy:=xlColumns

Let op: Aanname is wel dat alle cellen tussen "C1" t/m "C (laatste rij)" volledig ingevuld zijn.

Hier een voorbeeldje in bijlage,

voor de grafiek in excel dient de code in persoonlijke macro's te staan

Waarom eigenlijk naar excel ? wel er dient een voortschrijdend gemiddelde weergegeven te worden en dat schijnt niet te lukken in access, of vergis ik me. :confused:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan