• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range, mean, modus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ebru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ebru

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hey allemaal,

ik moet de range, mean, modus van flink wat data bepalen. Deze gegevens heb ik in excel bestanden staan. Op internet staat aangegeven dat je deze kunt berekenen dmv Tools/Data Analysis-menu descriptive statistics, nu staat er bij mij onder Tools niets als Data Analysis. Ik gebruik Excel 2003.

Kan iemand mij helpen?

Gr, Ebru

Tools, add-ins, analysis toolpak aanvinken. Wellicht dat je hiermee de mogelijkheden krijgt

Ron

Sorry voor mijn late reactie, maar heel erg bedankt voor de snelle reactie toen!

Nu zit ik op mijn eigen laptop en hier heb ik excel2003 in het Nederlands, heel flauw maar ik kan niet de juiste knoppen vinden om de range mean modus en dergelijke te bepalen. Kan iemand mij helpen?

Je hebt in XL toch de functies Gemiddelde(Mean), Modus en Grootste-Kleinste om de Range te bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan