• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range som afhankelijk maken van waarde in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSikkema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2017
Wie kan mij helpen!

Ik ben op zoek naar een formule dat de som maakt van een bepaalde range. Deze range moet afhankelijk zijn van de waarde in een andere cel. De startcel zal vast staan, het aantal cellen dat opgeteld moet worden is afhankelijk van het getal in een andere cel. Bijvoorbeeld bij een waarde 5 in de bepalende cel worden vanaf de startcel naar onderen opgeteld.

Ik kan geen formule vinden dat de range van een som laat varieren op basis van een waarde in een andere cel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

Code:
=som(indirect(adres(1;1;;;)&":"&adres(b1;1;;;)))

Ervan uitgaande dat het getal met de hoeveelheid rijen in cel B1 staat.

In het vervolg is het handig om een voorbeeldbestandje mee te sturen met je vraag, dan kunnen wij het antwoord gerichter geven en dat scheelt jouw (een hoop) knutselen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht!

Ik denk dat de oplossing inderdaad hier in zit. In de bijlage vindt je het voorbeeld. Zou je de formule kunnen toepassen op de bijlage?

Bijlagen

Begrijp ik het goed dat de startcel (in cel E6 aangegeven als B18) ook afhankelijk zou moeten zijn van het weeknummer (cel E4)

Dat zou eventueel kunnen. Hoeft niet, dan bouw ik er wat om heen.

Probeer het zo eens

Code:
=SOM(VERSCHUIVING(B1;WEEKNUMMER(VANDAAG();21);;E5))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan