Hoi hoi,
Ik zit te zwoegen op volgende:
Ik heb in 1 werkboek verschillende werkbladen(1blad per maand). Elk werkblad heeft dezelfde layout. Elke maand worden verschillende rijen toegevoegd in het werkblad(met de naam van die maand). - 1factuur per rij
Eens de maand voorbij is, worden er geen rijen/facturen meer toegevoegd(in dat werkblad) maar kunnen er wel nog een veldjes veranderen.
Het aantal rijen per werkblad is verschillend en staat niet op voorhand vast.
Nu wil ik graag 1 overzichtsblad waar alle rijen onder elkaar komen te staan. Dus per werkblad de ingevulde rijen worden gekopieërd en onderelkaar geplakt in een nieuw werkblad. Ook als er velden veranderen moeten deze veranderingen mee doorkomen op het overzichtsblad. Dit mag perfect met behulp van een klik op een knop(moet niet persee telkens er verandering zijn automatisch aangepast worden).
Zelf had ik het volgende al geprobeerd, maar dit werkt maar 1 keer voor het plakken. Misschien zit ik gans op het verkeerde spoor?
Sub Macro_samenvoegen()
Application.ScreenUpdating = False
Worksheets("Oct10").Activate
LastRow = Worksheets("Oct10").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Range(Cells(2, 1), Cells(LastRow, 13)).Copy
LastRow = Worksheets("Overzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Application.Goto Worksheets("Overzicht").Cells(LastRow + 1, 1)
ActiveSheet.Paste
'hier komen dan de andere maanden
Application.CutCopyMode = False
Application.Goto Worksheets("Overzicht").Cells(1, 1)
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Kan iemand me helpen en beter op weg zetten, het lukt me niet de oplossing te vinden.
Thanks!!
Ik zit te zwoegen op volgende:
Ik heb in 1 werkboek verschillende werkbladen(1blad per maand). Elk werkblad heeft dezelfde layout. Elke maand worden verschillende rijen toegevoegd in het werkblad(met de naam van die maand). - 1factuur per rij
Eens de maand voorbij is, worden er geen rijen/facturen meer toegevoegd(in dat werkblad) maar kunnen er wel nog een veldjes veranderen.
Het aantal rijen per werkblad is verschillend en staat niet op voorhand vast.
Nu wil ik graag 1 overzichtsblad waar alle rijen onder elkaar komen te staan. Dus per werkblad de ingevulde rijen worden gekopieërd en onderelkaar geplakt in een nieuw werkblad. Ook als er velden veranderen moeten deze veranderingen mee doorkomen op het overzichtsblad. Dit mag perfect met behulp van een klik op een knop(moet niet persee telkens er verandering zijn automatisch aangepast worden).
Zelf had ik het volgende al geprobeerd, maar dit werkt maar 1 keer voor het plakken. Misschien zit ik gans op het verkeerde spoor?
Sub Macro_samenvoegen()
Application.ScreenUpdating = False
Worksheets("Oct10").Activate
LastRow = Worksheets("Oct10").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Range(Cells(2, 1), Cells(LastRow, 13)).Copy
LastRow = Worksheets("Overzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Application.Goto Worksheets("Overzicht").Cells(LastRow + 1, 1)
ActiveSheet.Paste
'hier komen dan de andere maanden
Application.CutCopyMode = False
Application.Goto Worksheets("Overzicht").Cells(1, 1)
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Kan iemand me helpen en beter op weg zetten, het lukt me niet de oplossing te vinden.
Thanks!!