• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ranglijst (à la TOPGEAR)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennyvdb

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
Hallo Allemaal,

Ik ben leerkracht lichamelijke opvoeding en niet echt een krak met excel. Vandaar de vraag of iemand mij iets verder zou kunnen helpen.
Tijdens onze opendeurdag zouden we een 10-tal gekke fietsen huren. De bezoekers zouden dan de kans krijgen om een parcour zo snel mogelijk af te leggen met 1 van de gekke fietsen. Graag zouden wij de resultaten op een muur willen projecteren. In het eerste tablad had ik gedacht aan de resultaten per wedstrijd (tijd met rangschikking). In een tweede tabblad had ik graag een automatische ranglijst van de deelnemers per fiets gehad. Dus hoe sneller hoe hoger men komt te staan.

Is zo iets te realiseren? (met mijn kennis en zoekmogelijkheden kon ik niks vinden). In bijlage vind je alvast een begin.

Alvast dank voor jullie reacties...

Groeten
Kenny
Bekijk bijlage Ranglijst.xlsx

Kenny,

Twee regels bij Fiets 1 ingevuld.

Bijlagen

Ik meen begrepen te hebben dat de "ranglijst per fiets" over alle wedstrijden moet gaan, of niet?
In dat geval moet je alle tijden onder elkaar zien te krijgen om met de "SMALL" functie de nde tijd te kunnen oplijsten.
Daarom het ik een kopie gemaakt van de tijden in sheet "D" en deze gebruikt om sheet "ranglijst per fiets" in te vullen.
De formules voor fietsen 4 tem 6 zal je nog moeten invoeren.
Eigenlijk mag je die van vb. fiets 1 kopiëren maar let op dat je de "=1" in de formule wijzigt voor de juiste fiets.
Sheet "D" zal je nog moeten uitbreiden tot zoveel wedstrijden dat je hebt.
Hopelijk is het een beetje duidelijk :)

Ik heb ook al je "conditional formatting" gewist :confused:

Bijlagen

Ik wil jullie allemaal van harte bedanken. Ik sta versteld van jullie kennis! Ik ben hier uiteraard heel blij mee. Bedankt!

En toen werd het stil... ... ;)

Is de vraag hierbij opgelost?
Indien ja, mag ik vragen deze op "opgelost" te zetten?
Waarvoor dank!

aanpassing (indien mogelijk)

Zou het mogelijk zijn om in het bestand met de VBA-oplossing nog een aantal zaken aan te passen? nl.:
- het tijdsverschil weergeven tov de eerste in de ranglijst
- in de eerste kolom van het 2e tabblad staat fiets(0), dit zou fiets(1) moeten worden.

Alvast bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan