• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ranglijst kermis

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennyvdb

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
7
Hallo Allemaal,

Ik ben leerkracht lichamelijke opvoeding en niet echt een krak met excel. Vorig jaar ben ik hier enorm geholpen. Vandaar de vraag of iemand mij terug verder zou kunnen helpen.
Tijdens onze opendeurdag zouden we een 5-tal kermisattracties opstellen. De bezoekers zouden dan de kans krijgen om per attractie zoveel mogelijk punten bij elkaar te rapen. Graag zouden wij de resultaten op een muur willen projecteren. In het eerste tablad had ik gedacht aan de resultaten per individu. In een tweede tabblad had ik graag een automatische ranglijst van de deelnemers per attractie. Dus hoe meer punten hoe hoger men komt te staan.

In bijlage heb ik alvast de lay-out uitgewerkt, maar het invoeren van macro's is iets te hoog voor mij gegrepen. Vorig jaar kreeg ik een VBA-oplossing. Wat ik prachtig vond. Zou dit terug mogelijk zijn.

Alvast dank voor jullie reacties...

Groeten
Kenny
 

Bijlagen

  • ranglijst Kermis.xlsx
    104,1 KB · Weergaven: 44
Als de infomatie in een tabelvorm wordt ingegeven zou dat een stuk makkelijker zijn. Is dit format vast?

Met een tabelvorm is het gevraagde heel makkelijk te maken. Eventueel kan de tabel later worden omgezet in het huidige format.
 
Ik heb helaas vandaag waarschijnlijk geen tijd om er verder aan te werken, maar wat als scores gelijk zijn? gewoon op volgorde van invoer weergeven?
 
Ik heb snel iets in elkaar gezet zonder VBA, met invulsheet in Tabelvorm, en resultatensheet die per evenement en eindscore automatisch op score wordt gesorteerd. Let op: er zitten een aantal verborgen kolommen in de eerste sheet, deze bevatten waarden waarop gesorteerd wordt.

Succes ermee.

Bekijk bijlage ranglijst Kermis 2.1.xlsx
 
Laatst bewerkt:
@Alexcel:

Dit ziet er schitterend uit. Ik ben je hier heel dankbaar voor.
Hartelijk dank.

@ wampier:

Eveneens bedankt voor uw inbreng.

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan