• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranglijst maken met behulp van tijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hallo,

Ik ben bezig met een sprintwedstrijd (atletiek) aan het organiseren. We hebben verschillende onderdelen. De bedoeling is dat we de tijden van de verschillende deelnemers in Excel verwerken. Daarbij willen we punten toekennen op de verschillende onderdelen, waarbij de snelste persoon op dat onderdeel 1 punt krijgt, de nummer 2 2 punten enz. Om het even duidelijk te maken een voorbeeldje:

Piet wint onderdeel 1 (dus 1 punt) en wordt 5e op onderdeel 2 (dus 5 punten).
Klaas wordt 2e op onderdeel 1 (dus 2 punten) en wordt ook 2e op onderdeel 2 (dus 2 punten)

Klaas is dan de winnaar omdat hij maar 4 punten heeft en Piet 6.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt van tijden. Hoe kunnen we zorgen dat we per onderdeel punten toekennen en die uiteindelijk optellen, zodat we een winnaar krijgen? (Als dit al mogelijk is)

PS Hoop dat ik het een beetje goed heb uit kunnen leggen

Bijlagen

Hallo,

Ik kan geen .rar bestanden openen maar ik heb denk ik wel een tip voor je vraag.
Je kan gebruik maken van de de functie Rang.

De functie Rang geeft de rang weer van een waarde.
Bijv.:

6
3
7
9
8

Stel de 6 staat in cel A1. De functie Rang(A1;"A1:A5") geeft dus als resultaat 4.
Het is namelijk het 4e getal in rang.

Ik hoop dat ik je hiermee op weg geholpen heb.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Formules van Roncancio in je blad verwerkt
Bij meer vragen, gewoon stellen!!!

Groet,
Ferenc

ps.
Zoek ook even op dart of standen hier op het forum zijn een paarleuke trheaads voor die nog iets verder gaan dan simpe je rangen gebruiken.

Formules van Roncancio in je blad verwerkt :)
Bij meer vragen, gewoon stellen!!!

Groet,
Ferenc

ps.
Zoek ook even op dart of standen hier op het forum zijn een paarleuke trheaads voor die nog iets verder gaan dan simpe je rangen gebruiken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan