• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ranglijst met gelijke stand

• Onderwerp starter Onderwerp starter dirkc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkc

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2013
ik probeer een top te trekken uit een lijst die"dynamisch" is. deze lijst wil ik blijven kunnen veranderen/sorteren

Het probleem is dat als er 2 personen met zelfde waarde zijn, 2x dezelfde wordt vermeld op bv plaats 4 en 5

ik gebruik nu : =ALS.FOUT(INDEX($C$4:$C$33;(VERGELIJKEN(GROOTSTE($C$4:$C$33;G9);$C$4:$C$33;0)));"")

ik testte al de formule :(tss{})

=INDEX($A$4:$A$13;VERGELIJKEN(GROOTSTE(($N$4:N$13)+RIJ($A$4:$A$13)/1000;RIJ()-RIJ($M$4)+1);($N$4:$N$13)+RIJ($N$4:$N$13)/1000;0))

Maar als ik dan mijn dynamische lijst sorteer, veranderen mijn toptabellen ook. Deze toptabellen zijn op basis van 2 waarden : een top10 volgens bedrag en een top 10 volgens bedrag..
bij deze laatste formule worden wel 2 verschillende personen dezelfde scores netjes onder elkaar geplaatst

Hoe kan ik deze aanpassen zodat als er 2 dezelfde zijn, excel de volgende met dezelfde score op de volgende rang plaatst, rn ik mijn dynamische tabel blijf behouden?

hier het voorbeeld : aftelling

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Bedankt ! extra vraagje afdrukbereik

Werkt inderdaad zo !... Bedankt :)
Nog ff uitdokteren wat die formule juist doet :)

nog een klein probleempje..

Via een macro print ik de volledige lijst van de invoertabel uit. Ik heb dit gedaan door de macro op te nemen, selectie van die tabel en printen.
Is er nu een mogelijkheid om in die macro iets te zetten dat hij enkel de lijnen afdrukt waar in kolom B iets is ingevuld zodat ik niet telkens een pagina met een leeg rooster afdruk?

Concreet zoek ik dus naar de opdracht die kijkt naar de laatst ingevulde regel in kolom B in de selectie fan a2 tot d122 en tot daar afdrukt

heb me er ook al gek op gezocht:p

Door al eens een bestandje ZONDER beveiliging te posten.
Maar ook dat is geen probleem, wijzig deze regel in de Printmacro:

Code:
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$a$2:$d$" & Application.WorksheetFunction.CountIf(Range("B3:B150"), ">""") + 2

Laatst bewerkt:
Inderdaad ff niet aande beveiliging gedacht..

Code werkt perfect !!

Alweer bedankt.
Probleempjes allemaal opgelost

sorteren op naam

toch nog een probleempje :(

heb een macrotje voor het sorteren op naam

als ik aflopend sorteer, geen probleem..
als ik oplopend laat sorteren, krijg ik in mijn tabel eerst de lege rijen, en onderaan de namen pas.
Welk commande kan ik in de macro toevoegen om lege rijen onderaan te laten?

Ik zou het oplossen door iets "onzichtbaar(bv"zzz")" in een cel te laten plaatsen, maar dit kan niet omdat ik bij het uitplrinten dan terug de hele lege lijst krijg want de onzichtbare "zzz" is een gegeven..

ps..macro's nu niet meer beveiligd

Door ook het bereik dynamisch te maken:
Code:
Range("A3:D" & Application.WorksheetFunction.CountIf(Range("B3:B150"), ">""") + 2)

Perfect !

echt alels geprobeert en gezocht..wou maar nie lukke

Bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan