• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranglijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een verkorte versie gemaakt.
Nu moet ik op excel file klikken....waar precies ik?

Sluit je bestand.

Ga naar Bestand > Openen.

Ga naar de map waar het excel bestand staat.

Klik met de rechtermuisknop 1 keer op de bestandsnaam.

Doe verder hetgeen ik boven al schreef.

Ik weet niet of Wigi nog doende is met mijn vraag. Zo ja dan hoor ik het wel. Mogelijk hebben andere een idee.
Ik ben ondertussen ook aan puzzelen maar dat wil niet vlotten.

Ik weet niet of Wigi nog doende is met mijn vraag. Zo ja dan hoor ik het wel. Mogelijk hebben andere een idee.
Ik ben ondertussen ook aan puzzelen maar dat wil niet vlotten.

Ben er idd nog mee bezig, hopelijk tegen morgen heb ik iets klaar.

Je haalt je wel veel problemen op de nek door de lege cellen in je gegevenstabel. Als je bv. de naam van uitvoerders zou dupliceren en telkens mee in een aparte kolom zetten, dan zou het allemaal veel simpeler zijn. Natuurlijk gaat dit ten koste van de layout, maar je kan ook met Data > Subtotaal een en ander oplossen.

Laatst bewerkt:
Ben er idd nog mee bezig, hopelijk tegen morgen heb ik iets klaar.

Je haalt je wel veel problemen op de nek door de lege cellen in je gegevenstabel. Als je bv. de naam van uitvoerders zou dupliceren en telkens mee in een aparte kolom zetten, dan zou het allemaal veel simpeler zijn. Natuurlijk gaat dit ten koste van de layout, maar je kan ook met Data > Subtotaal een en ander oplossen.

Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik ben bang dat dat ten koste gaat van de overzichtelijkheid.

Wel ben ik aan proberen of de werkbladen samengevoegd kunnen worden, zonder het overzicht te verliezen.

Hallo allemaal, ik zet mijn vraag nog een keer vooraan. Mogelijk dat iemand mij kan helpen. Of is het geheel niet mogelijk een automatische ranglijst met excel te maken, middels een formule.

Jawel, maar door jouw layout heb je zoveel extra moeilijkheden erbij. Lees nog eens mijn aanbevelingen qua layout en probeer eerst daar wat aan te doen. Dan worden de formules ongetwijfeld meer doenbaar.

Daar heb ik als eens het een en ander geprobeerd, maar ik ben een te grote leek en daar kom ik niet uit.

Ik ben met mijn bestaand aan de slag gegaan en heb een andere lay out gemaakt.
Heel simpel, alfabetisch en daarachter aantallen.
Ook heb ik nergens meer rij opengelaten of ander oneffenheden.
Nu ben ik doende met sorteren. Ik krijg dan een goede lijst maar deze wordt niet automatisch aangepast. Welke oplossing is hiervoor..
Of is er nu een andere methode om een automatische ranglijst te maken.

Je kan het sorteren aan een knop toewijzen: gewoon klikken op de knop en de sortering gebeurt. Je moet wel eerst het sorteren in VBA programmeren, maar heel moeilijk is dat ook niet.

Met formules kom je er ook, maar dat is niet verkiesbaar als je meerdere duizenden VERT.ZOEKEN formules moet doen. Zie hier.

Laatst bewerkt:
Wat is VBA en hoe leg daar de sortering invast.
Overigens als ik de sortering maak gaat ook de nummering vooraan mee en dat niet de bedoeling.

Wat is VBA en hoe leg daar de sortering invast.
Overigens als ik de sortering maak gaat ook de nummering vooraan mee en dat niet de bedoeling.

Hang een stuk van je nieuwste versie hier bij en dan zal ik / zullen wij de code wel voorzien.

Bedankt ik ga het uit testen of is er nog enige uitleg bij nodig, voor bv de rest van de lijst of hoe de lijst nu automatisch sorteerd..

Bedankt ik ga het uit testen of is er nog enige uitleg bij nodig, voor bv de rest van de lijst of hoe de lijst nu automatisch sorteerd..

Gewoon zien dat de bereiken juist zijn en groot genoeg.

Je kan ook bepaalde bereiken een naam geven zodat je niet met de cellen moet werken maar rechtstreeks met die naam.

Opmaak laat ik aan jou over.

Oke, nogmaals heel erg bedankt, ik ga er mee aan de slag. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan