• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rangorde meerder tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Goedendag allen,

Kan wel wat hulp gebruiken met het maken van een rangorde.

Situatie is als volgt. Ik heb op tab1 de rangorde staan. Hij moet echter de data uit meerdere tabbladen halen. Namelijk Speler 1 en Speler 2. Hiervan moet hij een rangorde maken.

Kan iemand mij hier mee helpen ?
Bekijk bijlage Rangorde.xlsx

Ik zou alles in één tabel verzamelen. Met een draaitabel is dan vrij eenvoudig een overzichtje te maken.

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reactie!

@AlexCEL.

De oplossing die je biedt is echter niet helemaal wat ik zoek. Aangezien hij nu van elke speler de hoogste pakt, en deze in rangorde zet.

Waar ik naar opzoek ben is een rangorde waar een speler vaker in voor zal komen.

Vb ; Speler 1 heeft volgende punten ; 100/90/80/70
Speler 2 heeft 99/92/91/10

Dan is de rangorde als volgt
Speler 1 100
Speler 2 99
Speler 2 92
Speler 2 91
Speler 1 90
Speler 1 80

etc

Draaitabel is helaas niet mogelijk. Dit omdat het excel bestand wat ik gepost heb een klein onderdeel van een groter geheel is. Toch bedankt voor het meedenken!

Ok. Het is handig als je voortaan even een ingevuld voorbeeldje mee post... dit is een detail dat je daar niet uit kan halen.

Edit:
Oplossing blijft hetzelfde wat mij betreft. Verzamelstaatje maken, en hier rangorde op baseren.

Nieuw voorbeeld: Bekijk bijlage Rangorde 2 (AC).xlsx

Laatst bewerkt:
Draaitabel is helaas niet mogelijk. Dit omdat het excel bestand wat ik gepost heb een klein onderdeel van een groter geheel is.
??

Een draaitabel kan je in elk willekeurig blad zetten. Dat het met deze opzet een groot geheel wordt begrijp ik.:d

In het voorbeeldje slechts twee tabjes (met dank aan AlexCEL voor wat extra data:thumb:)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan