• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rangschikken en verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

edvdburg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Beste allen,
Ik probeer een sjabloon te maken om makkelijk veldindelingen te maken bij voetbal. Dit gebeurt nu handmatig op basis van sterkte. Laten we zeggen op basis van doelpunten (kunnen nog andere coëfficiënten mee gaan tellen maar dat lukt wel) . Er moet een zo goed mogelijke mix komen van goede en minder goede spelers om potjes gelijkwaardig te houden. Ik heb het nu redelijk voor elkaar in excel. Ik vul doelpunten in per wedstrijd, daar komt een totaal uit. Op basis van dit totaal komt er automatisch een rangschikking. Hierna heb ik 2 tabbladen waar dan automatisch een veldverdeling uit komt. Dan kunnen we kiezen of we voor 4 of 5 velden gaan (afhankelijk van het aantal afmeldingen).

Het gaat fout bij verticaal zoeken. Als er gelijke standen zijn dan komt bij de volgende plek een #N/B. Is hier een trucje voor?

Verder zoek ik nog naar een mooie truc om als kinderen er niet zijn deze buiten de lijst te houden. Er zijn altijd last minute afmeldingen en dan moet je de hele lijst omgooien. Zou je dit met een toevoeging in de formule kunnen doen? Dus dat je in de doelpunten bij NA zet, en dat excel dat herkend als 'deze moet ik niet meenemen'.

Groeten
Ed

Bekijk bijlage eerste jaars F.xlsx

Dank voor de reacties. Die truc had ik ook al gevonden, maar het zal gebeuren dat er kinderen een gelijke score hebben. Is daar nog een list voor te verzinnen?

Ik zie nu dat jullie een andere formule ingebakken hebben! Super nu werkt het goed.

Als het goed werkt dan mag je de vraag op opgelost zetten;)

Het kan ook in één formule zonder de de kolommen G en H

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan