• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rangschikken volgens anciënniteit in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je datum en naam naast elkaar zet kan je gewoon sorteren op datum met dan de oudste bovenaan en hoef je niet moeilijk te doen.

Hallo

Bedankt voor uw reactie. Mijn originele bestand is een draaitabel vandaar dat ik de data niet naast de naam kan zetten.

Groetjes

Ok. Dus je wilt alleen de cijfertjes achter de naam er in de juiste volgorde achter hebben staan?

Hallo iedereen

Ik heb van alles geprobeert maar het lukt mij niet. kAN IEMAND HELPEN?

Alvast bedankt

Ik heb er gister geen tijd meer voor gehad maar zal vanavond eens kijken.

Mijn originele bestand is een draaitabel vandaar dat ik de data niet naast de naam kan zetten.

Ten eerste klopt die conclusie niet, ten 2de als het een draaitabel is kun je daar toch sorteren.

Niels

Beste Niels

Bedankt voor uw reactie. U hebt gelijk ik kan sorteren in het draaitabel maar bij het sorteren klopt de volgorde niet.
Groetjes

Laatst bewerkt:
Niels,

Als je een vraag stelt over een draaitabel is het ook wel handig als je in je voorbeeld bestand een draaitabel
toevoegt.
Als ik de gegevens in een draaitabel zet en ik laat deze sorteren op datum klopt de volgorde wel ik weet dus niet
wat je fout doet. Je voorbeeld uitgebreid met mijn draaitabel stuur ik hierbij toe.

Bekijk bijlage HelpMijRangschikken.xlsx

Veel Succes.

@Elsendoorn

Ik stelde geen vraag, ik geef alleen aan dat indien er een draaitabel wordt gebruikt de verkeerde conclusie wordt getrokken en
gaf met een retorische vraag aan dat er wel gesorteerd kan worden.

Niels

Ik snap het probleem eigenlijk niet, want een draaitabel heeft toch informatie nodig uit een lijst waar deze info toch al naast elkaar staat?

Maar het zit hem inderdaad in de instelling van de draaitabel, bij de indeling moet je kiezen voor "Tabelweergave", dan kun je er weer van alles mee.

tabelweergave.PNG

Bij deze.

Toch denk ik dat je de oplossing als bij de bron van je draaitabel vinden kan. Daar staat namelijk alles al in tabelvorm bij elkaar, anders kan er nauwelijks een draaitabel gevormd worden.

Bekijk bijlage Rangschikken.xlsx

Hey

Bedankt voor uw reactie, maar de bedoeling is dat er cijfertjes achter de naam (automatisch nummeren) er in de juiste volgorde achter komen. En indien ik sorteer zou graag hebben dat de volgorde ( volgens ancieniteit) klopt.
Grt

ja, staat ook geen datum boven die 2 de naam maar een andere naam
dus eenvoudig, datum bij iedere naam.
niet eenvoudig, geen idee, misschien iets voor andere helpers
zelf nog niet te veel gedaan met draaitabellen.

mvg

Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan