• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rangschikken volgens beschrijving

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
in een groot bestand staat gegevens. Als per regel wordt voldaan aan een bepaalde score per speler, dan wordt die getotaliseerd en in een kolom van deze tabel geplaatst

wel, geef dan dat groot bestand of gaan we bezig blijven ...

Ik vind jouw oplossing verreweg de beste, maar zou de rangorde aangepast kunnen worden?
Bij ex-aequo stand wordt op de volgende voorwaarde gesorteerd, maar de rangorde krijgt hetzelfde nummer. Ik zou dat opvolgend willen zien, behalve als alle voorwaarden voldaan wordt, (dan wordt op (speler) alfabetisch gesorteerd), dan moet die rangorde wel hetzelfde blijven. Kan dat?
Angela,
'Verreweg' dan nog, dat klinkt al veel positiever dan "Ik vat je niet, laat maar" ;)
Jammer genoeg zie ik niet meteen wat je nog extra wil. In de oplossing met formules die ik veel eerder bezorgde werd een kolom met rangordes gebruikt, in de recente vba-oplossing wordt enkel effectief gesorteerd.
Ik zie het nog gebeuren dat we er helemaal uitraken, hoor, maar toon dan liefst even, gewoon manueel ingevuld, in een bestandje hoe het huidige resultaat nog moet worden uitgebreid.
Voor vandaag gaan de boeken (en de pc) dicht, en morgen een drukke dag maar hier staan genoeg wachtenden in de rij...

zie bijvoorbeeld groene vakje in bijlage

Bijlagen

Toch vlug tussen 2 taken...

@ cow,
Waar heb je dát bestand vandaan gehaald... ik zie het verband niet, maar niet getreurd, want:

@ Angela,
Ik had bij mijn vorig bericht geen bestanden bij de hand, dus ik had er geen erg in dat je al een kolom met rangordes had staan. Het maakt je vraag nu meteen duidelijk (hoop ik tenminste).
Mijn vorige macro was o.a. bedoeld om aan te tonen dat je op een onbeperkt aantal kolommen kan sorteren, dus zeker niet beperkt tot 3. Tegelijk is die werkwijze verre van ideaal want vereist nogal wat interactie met je werkblad. Als het om geen massa kolommen gaat maar méér dan 3 kan je het beter doen zoals in de nieuwe bijlage. Daarin maakt ook het aantal rijen niets meer uit, en is, ja hoor, je extra wens in orde gebracht. O ja, om je te laten testen staan alle gegevens opnieuw door elkaar geklutst:)

Bijlagen

@Enigmasurf, ik had die uit de laatste bijlage van de vorige vraag gehaald, niet dat ik er iets wijzer van werd. Het is duidelijk geen voetbalcompetitie.

Citaatje @Angela69
Ik weet nauwelijks nog te onderscheiden wat die ene opmerking op welke item betrekking heeft. Men praat in jargon waar ik niets van begrijp, en ja na 40 posts en tig dagen later, weet ik net zoveel als in het begin.

Wij ook niet. Het is en blijft een gokspelletje.

@Enigmasurf, ik had die uit de laatste bijlage van de vorige vraag gehaald, niet dat ik er iets wijzer van werd. Het is duidelijk geen voetbalcompetitie.
Uit alle bijlagen is er niets consequent. Het springt van de hak op de tak. TS (Angela?/Fred?) ziet zelf door de bomen het bos niet meer. Het is nu duidelijk een bosbrand op zee.😁

"TS (Angela?/Fred?)"
@peter59, in deze woke-periode mag je niet zo eenvoudig grappen maken over gender ;)
De profielfoto is enkel reclame voor zonnebrillen die je voor net geen 14€ via Amazon kunt kopen in Dubai, dat valt al prijs dus best mee en verder moet je daar niets achter zoeken.
(PS. gelieve nu geen grapjes te maken over mijn "fat cow"-profiel)
1719383825293.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan