peter59
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 21 mei 2007
- Besturingssysteem
- Windows 11
- Office versie
- Office 365
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Ik vat je niet, laat maarIn je openingspost vroeg je toch om een vba-oplossing?
Je moet nog enkel op een knop klikken...
3 dagen en 40 posts later, ik heb het maar zijdelings gevolgd, maar jullie zijn een enigma aan het oplossen ???
![]()
Ja, je zoekt hulp en zoals ik al vaker heb ervaren, raken goedbedoelde mensen die je willen helpen met elkaar in discussie over wie het het beste weet, maar ik ben niet geholpen. Ik weet nauwelijks nog te onderscheiden wat die ene opmerking op welke item betrekking heeft. Men praat in jargon waar ik niets van begrijp, en ja na 40 posts en tig dagen later, weet ik net zoveel als in het begin. Als ze nu 'gewoon' de oplossing in het juiste bestand voor me willen plaatsen, wordt het voor mij vast duidelijker. Kijk Einstein heeft zich er nu ook mee bemoeid!3 dagen en 40 posts later, ik heb het maar zijdelings gevolgd, maar jullie zijn een enigma aan het oplossen ???
![]()
Deze Einstein, in het zuur, probeert alleen maar aan te geven dat er nu al weken allerhande (deel)oplossingen worden aan gedragen maar je weet ze niet toe te passen.HelpMij is in al deze topics MaakVoorMij geworden.
Oftewel E = mc2
Er gaat naderhand (na wat overigens) niets fout. De layout van de bestanden zijn altijd hetzelfde. En we maken ons zorgen over zaken die zeer waarschijnlijk nooit aan de orde komen.@Angela69
Deze Einstein, in het zuur, probeert alleen maar aan te geven dat er nu al weken allerhande (deel)oplossingen worden aan gedragen maar je weet ze niet toe te passen.
Als er een totale oplossing komt en er gaat naderhand iets fout of er wordt iets gewijzigd in je bestand of wat diens zij dan weet je niet waar je het zoeken moet.
tot nu toe werkte VBA bestanden zonder dat ik iets aan of uit moet zetten, waarom nu deze opmerking?angela, weet je hoe je een vba bestand moet gebruiken?
eertst moet je vba aanzetten door de blokkering er af te halen.
microsoft 365met welke versie van exel werk je?
waar doe je dat?dan moet je eerst eerst om macro's te kunnen gebruiken eerst de macro's deblokkeren
Dat er nu iets uitrolt als de herkomst van de punten bekend is begrijp ik niet. Maar goed, ze worden gegenereerd a.d.h. van data uit andere kolommen.ik heb even het laatste bestand benomen (dat van Enigmasmurf) en veronderstelt dat het volgens die manier gesorteerd moest worden en daarop dan een gewone formule gemaakt, er van uitgaande dat de cijfers in de kolommen T:Y altijd tussen -50 en +50 liggen, dan heb je helemaal geen VBA nodig tenzij om achteraf de tabel te sorteren.
EDIT : en nu zeg je dat je 365 hebt, dan zit je helemaal op rozen ... maar dan moet je eerst even uitleggen hoe je aan die punten in de kolommen T:Y komt en dan rolt de oplossing er zo uit.
Ik begrijp wat je bedoelt, dit opheffen deed ik als ik het bestand opende, dan schakelde ik ze uit. Nu begrijp ik dat je deze melding kan uitzetten als ik de blokkade ophef. Mooi, weer wat geleerd, maar dit maakte toch geen deel uit van mijn probleem/vraag?je zoekt je bestand in je downloads klikt er met je rechter muisknop op om bij de eigenschappen te komen,
ergens onderin staat het blokje deblokkeren.
Ik vind jouw oplossing goed hoor, maar mijn oorspronkelijke bestand bevat meer dan 150 regels, hoe zit dat dan met jouw hulpkolommetjes? En in mijn oorspronkelijke verzoek bij ex-aeguo uitslagen had ik in de rangorde (behalve een totaal gelijke ex-aequo) de nummering door willen laten lopen. Dus 2e 5 wordt 6, 3e 5 wordt 7, 2e 8 wordt 9 enzovoort. Alléén speler L en M hebben alle waarden hetzelfde, dus krijgen dezelfde rang. Kan dat?ik heb even het laatste bestand benomen (dat van Enigmasmurf) en veronderstelt dat het volgens die manier gesorteerd moest worden en daarop dan een gewone formule gemaakt, er van uitgaande dat de cijfers in de kolommen T:Y altijd tussen -50 en +50 liggen, dan heb je helemaal geen VBA nodig tenzij om achteraf de tabel te sorteren.
EDIT : en nu zeg je dat je 365 hebt, dan zit je helemaal op rozen ... maar dan moet je eerst even uitleggen hoe je aan die punten in de kolommen T:Y komt en dan rolt de oplossing er zo uit.
in een groot bestand staat gegevens. Als per regel wordt voldaan aan een bepaalde score per speler, dan wordt die getotaliseerd en in een kolom van deze tabel geplaatstik vraag toch de achterkant van je tong niet
Wat zijn de achterliggende cijfers+uitleg om tot die tabel te komen, want daarmee ga je aan de slag in 365.
Ik vind jouw oplossing verreweg de beste, maar zou de rangorde aangepast kunnen worden?Dat is een erg vreemde gedachtenkronkel. Ik heb meestal de gewoonte om, als het op de routineuze manier niet gaat, over te schakelen op nadenken, en dan kom ik in dit geval al gauw op volgende (niet eens out of the box) methode om op eender hoeveel kolommen te sorteren: sorteer eerst op het minst belangrijke criterium, vervolgens op het op één na minst belangrijke, enz., om te eindigen met het belangrijkste, en dan bereik je, willen of niet, wat gewenst wordt.
Dus eventjes terug naar de openingspost, de daar aangetroffen 'tabel' heb ik op willekeurige volgorde door elkaar gehusseld. Een druk op de knop zal vervolgens het nodige doen.
"Ha, eindelijk, bedankt, maar alleen de rechtertabel is de juiste!"
Inderdaad, zoals ik tevoren al had gezegd was het perfect haalbaar met formules, en die rechter bevatte de weg die ik had getoond. Ik hoopte ergens dat je er daarmee zelf zou komen, maar jverkerk was je dus voor
Maar zoals je merkt kon ik het na de laatste inbreng van emields echt niet laten om een beetje vba te gebruiken, en dan heb je natuurlijk ook geen hulpkolommen meer nodig.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.