• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rangschikking kwis

• Onderwerp starter Onderwerp starter jeer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jeer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Ik heb een aantal ploegen onder elkaar staan, ik wil nu bij iedere ronde de punten ingeven en bekom een totaal.

Nu wil ik dit totaal rangschikken van groot naar klein met er naast de juiste ploegnaam en de punten per ronde.

Hoe ga ik hiervoor te werk?

Beste jeer ;)

Over hoeveel ploegen gaat het ?

Zijn het voetbalploegen ?

Graag een voorbeeldje hier plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:

aantal ploegen is nog niet duidelijk

Het is voor een kwis...
Zodat we onder elkaar de ploegnamen kunnen plaatsen met erachter te punten per ronde.
Dan helemaal rechts het totaal...
Dan lukt!

Maar dan wil ik nog dat op een volgend blad de ploegen worden gerangschikt van meeste punten naar minst aantal punten.

Kan ik niet maken dat het niet moet rekening houden met het aantal ploegen? en geen rekening moet houden met het aantal ronden?

Bekijk bijlage rangschikking juist.xls

Amaaiiiiii

Enorm bedankt... dit is inderdaad wat ik wou hebben!

Bedankt voor de moeite !!!

misschien meerdere ploegen en ronden

Als ik meerdere ploegen en ronden heb, kan ik de files dan gewoon verder slepen?

verschil

Wat is het verschil tussen de 2?
Ik heb gezien dat je deelt bij totaal door 1000000.
Kan ik dit ook nog groter maken door bv. meer ronden en meer ploegen door gewoon verder te slepen zodat alle formules aanpassen?
Klopt de rest dan nog?

Enorm bedankt !

jeer

De vraag die u stelt, is al vaak voorgekomen. Er staat overigens een gans artikel hierover op mijn website, ga naar Excel, dan Voorbeeldbestanden, dan "Automatisch sorteren".

Wigi

Deze gebruiker heeft mij ook reeds een email gestuurd, en is geholpen op die manier. Jeer: het wordt geapprecieerd als er op zijn minst aangegeven wordt dat de vraag uit de mail ook op een forum staat. Elementaire beleefdheid naar vrijwillige helpers toe.

sorry

JA... ik had het best kunnen melden!
Enorm bedankt voor de formules... dat was me nooit gelukt!!!

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan