• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rangschikking

Status
Niet open voor verdere reacties.

knor165

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Ik heb een competitie in excel gemaakt wat perfekt werkt. Alleen wanneer de eindklassering berekent wordt en er zijn bv. 3 mensen met hetzelfde aantal punten dan geeft het programma bij die 3 mensen de eerste naam weer. de formule die ik gebruik is :
Code:
=INDEX($B$3:$B$12;VERGELIJKEN(S3;$G$3:$G$12;0))
bij de punten gebruik ik :
Code:
=GROOTSTE(G3:G12;RIJ(1:10))

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de puntentelling moet je ze uniek maken. Je zou bv. de rijnummer kunnen optellen bij de punten. (Evt. gedeeld door een bepaald getal om de sortering op punten niet te verstoren).

Bij de puntentelling moet je ze uniek maken. Je zou bv. de rijnummer kunnen optellen bij de punten. (Evt. gedeeld door een bepaald getal om de sortering op punten niet te verstoren).

Hallo Wigi,
bedankt voor je snelle reactie

Zou het voor jou een probleem zijn om dit voor mij even aan te passen ? ik stuur je de bijlage hierbij.
Ik zelf ben hier al zo lang mee bezig, ik wordt er gewoon simpel van.

Alvast heel erg bedankt

Bijlagen

Een goede site met uitleg hier over is er van Chip Pearson (Engels)

Ik heb zijn voorbeelden omgezet naar een nederlandse versie (zie bijlage).

Probleem bij jou is dat je uitgaat van de score, en daar de naam weer bij zoekt.
Bij een gelijke score gaat dat inderdaad fout.

Kijk even naar de bijlage en de voorbeelden, ik vermoed dat dan zelf wel wat kunt maken.
N.b. bij gelijke score zou je bv het miste aantal ronden mee kunnen laten tellen in de ranking, of het meeste aantal caramboles.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een goede site met uitleg hier over is er van Chip Pearson (Engels)

Ik heb zijn voorbeelden omgezet naar een nederlandse versie (zie bijlage).

Probleem bij jou is dat je uitgaat van de score, en daar de naam weer bij zoekt.
Bij een gelijke score gaat dat inderdaad fout.

Kijk even naar de bijlage en de voorbeelden, ik vermoed dat dan zelf wel wat kunt maken.
N.b. bij gelijke score zou je bv het miste aantal ronden mee kunnen laten tellen in de ranking, of het meeste aantal caramboles.

Beste Withaar,

Dit zal ik eens goed moeten bestuderen, (voorlopig gaat dit boven mijn pet)
Maar men is nooit te oud om te leren,
Ik doe mijn best om het onder de knie te krijgen
in iedergeval bedankt zover.

Groet, knor165

(voorlopig gaat dit boven mijn pet)

Ik had al een beetje zo'n vermoeden. Ben dus toch maar even aan de slag gegaan.
Kolom P en Q kun je verbergen, zijn twee hulp tabellen.
Ik gebruik de combinatie punten *1000 + caramboles om een (hopelijk) unieke ranking te maken.

Bijlagen

Ik had al een beetje zo'n vermoeden. Ben dus toch maar even aan de slag gegaan.
Kolom P en Q kun je verbergen, zijn twee hulp tabellen.
Ik gebruik de combinatie punten *1000 + caramboles om een (hopelijk) unieke ranking te maken.

Hé hallo Withaar,

Je bent geweldig.
Het probleem is opgelost
Hartstikke bedankt.

Groet, knor165 :thumb:

Hallo Withaar,

Ik zit ook met probleem van unieke ranking.Ook met biljarten. Helaas gaat jouw oplossing alleen op als alle spelers hetzelfde aantal caramboles moeten maken. Een speler die 170 caramboles moet maken heeft al een enorme voorsprong tegenover iemand die er bv 75 moet maken en zal hoger eindigen. Punten x 1000 plus 170 of 75 scheelt nogal. Als alle spelers er evenveel moeten maken wordt diegene met het hoogste aantal behaalde caramboles en punten een unieke nr 1.

Hoop dat er iemand verder kan helpen

greetz johan

In bericht 4 geef ik ook al aan dat je dit op basis van verschillende zaken zoals miste aantal ronden of meeste aantal caramboles kunt oplossen.

Hoe verhouden caramboles zich t.o.v. de punten?
Dus is 1 carambool gelijk aan 4 punten of zo...

Ik weet verder niet zo veel van biljarten dus iets als "Als alle spelers er evenveel moeten maken" zegt me niet zo veel.
Is er een site waar ik de spel regels kan na lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan