• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rank

Status
Niet open voor verdere reacties.

clau46

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Hi,

Wie kan mij helpen om in dit bestand een ranking te maken

Het gaat om wie de meeste punten heeft bovenaan staat maar er moet gelet worden op aantal overwinningen , en 2e t/m 8e plaatsen

1e 10pt
2e 8
3e 6
4e 5
5e 4
6e 3
7e 2
8e 1
9e t/m 22 geen punten

Bij geen finsh moet er een - komen te staan maar bij een finish buiten de punten (9e t/m 22) zonder dat hij het puntenaantal erbij optelt

het gaat hier niet om een poule. Het is gewoon een schema

Als het kan wil ik ook dat 10 punten bij de rijders geel wordt gekleurd

Thnx

Clau

Bijlagen

Je wil dus op Blad 3 alles met formules doen? Klopt dit?

Waar staat wie op de hoeveelste plaats eindigde in elke wedstrijd?

De stand klopt nu op blad 3 (blad 1,2 negeren)

Alleen nu nog zorgen dat het werkt zoals ik in mijn eerste post had beschreven
De coureursnaam moet mee verplaatsen als deze zakt of stijgt, Ik ga ook de coureurs linken aan het team
thnx

Clau

Laatst bewerkt:
Wie kan mij helpen ik heb geen idee hoe ik de rang moet maken. Wat ik wil hebben staat in mij vorige posts
:confused:
thnx

Clau

Bekijk dit al eens. Ik heb drie dingen aangepast.

- Het rangnummer past zich automatisch aan na sortering op basis van de puntenkolom.
- Wanneer je in een cel een 10 invult, wordt deze automatisch geel (mbv Voorwaardelijke opmaak)
- Bij elke wijziging in het werkblad wordt de sortering van de bovenste tabel uitgevoerd mbv een macro.

Bijlagen

Maglor zei:
Bekijk dit al eens. Ik heb drie dingen aangepast.

- Het rangnummer past zich automatisch aan na sortering op basis van de puntenkolom.
- Wanneer je in een cel een 10 invult, wordt deze automatisch geel (mbv Voorwaardelijke opmaak)
- Bij elke wijziging in het werkblad wordt de sortering van de bovenste tabel uitgevoerd mbv een macro.

Thnx!! ik ben blij nu. Hoe kan ik nu de coureurs linken aan de teams waar ze rijden met behulp van de macro ?

Thnx

Clau

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een kolom toegevoegd zodat de punten van de rijders verrekend worden tot een teamtotaal. De sortering van de teams gebeurt nu ook automatisch...

Bijlagen

Maglor zei:
Ik heb zelf een kolom toegevoegd zodat de punten van de rijders verrekend worden tot een teamtotaal. De sortering van de teams gebeurt nu ook automatisch...

Het werkt precies zoals ik wil! Thnx!! :D :thumb: :cool:

Ik krijg de volgende foutmelding

fout 1004 tijdens uitvoering:
Door de toepassing of object gedefinieerde fout

Selection.Sort Key1:=Range("W27"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess _
, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal

op het moment dat ik de punten invul bij de coureurs. De teams worden daardoor niet goed gesoorteerd. Hoe kan ik een rijder toevoegen aan een team of veranderen?

Thnx

Clau

edit
Hij doet het zonder fout hier (engelse excel)

Laatst bewerkt:
Wie kan mij nog helpen met het volgende:

1. De coureurs linken aan het goede team hoe doe ik dit? :confused:
2. zorgen dat ik dee plaatsen waarvoor geen punten worden gegeven (9 t/m 22) er ook in kan zetten zonder dat deze als punten worden gezien.

Verdere info in mij vorige posts

thnx

Clau

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan