ranking in rapport aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gotcha123

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Berichten
86
Ik heb een database waarin gegevens (tijden) van verschillende testen (in totaal 7 testen) worden bewaard.Nu had ik vroeger in Excel een rankschikking gemaakt van alle testen op 1 pagina (zie zip-bijlage voor een voorbeeldje => let ook niet op de kwaliteit, maar moest het reduceren om het hier te kunnen posten).
Nu had ik graag dezelfde rangschikking terug gehad, maar dan wel geautomatiseerd in Access.
Stap 1 zou dan moeten zijn: voor elke speler de laagste score nemen per test via een totalenquery. Die heb ik ondertussen al gemaakt.
Stap 2 zou dan via die query het rapport (de rangschikking) moeten maken zijn.
Daar zit nu het probleem: ik slaag er niet in om in elke kolom afzonderlijk de namen van de spelers te zetten, samen met hun tijd (in oplopende volgorde). Als ik dit probeer te doen, kan ik dit enkel doen via hun ID (en da''s niet overzichtelijk) en kan ik maar 1 kolom in oplopende volgorde plaatsen. De rest van de kolommen wordt dan niet meer gerangschikt zoals het zou moeten (zie ook bijlage voor een screenshot van zo'n rapport).

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Snelheidsranking Access.JPG
    Snelheidsranking Access.JPG
    71,1 KB · Weergaven: 42
  • Snelheidsranking.zip
    19,6 KB · Weergaven: 17
Hallo Gotcha,

Maak een query waarin al je velden staan die je nodig gaat hebben in je rapport.

Gebruik deze als bron voor je rapport en in deze query kun je dan de volgorde bepalen.


Groetjes
Dolfke
 
ja, ik dacht ook al dat ik dat zo moest doen.
Maar ik krijg enkel de eerste kolom (in mijn geval Agility) in correcte volgorde. Als vb. speler 1 op rang 1 staat in Agility met de beste tijd, heeft hij niet noodzakelijk de beste tijd in de 2e test en toch staat hij dan bovenaan (vermits alle gegevens van die persoon op diezelfde 'rij" in het rapport staan).

snap je wat ik bedoel?
 
ik probeer het op te lossen door verschillende subrapporten te combineren tot een groot rapport.
hopelijk lukt dit...

Edit: het is dus gelukt om alles met verschillende subrapporten te combineren tot 1 rapport.
Nu is er nog 1 iets wat mij stoort: boven elk subrapport staat een soort titeltje (in mijn geval: sub0, sub1, sub2 => de namen van de subrapporten). Is er een mogelijkheid om deze te verwijderen? 'k heb al overal gezocht, maar nergens staat iets om de opmaak hiervan te veranderen. Als ik in Ontwerpweergave kijk, dan kan ik het zelfs niet zien...

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!
 
Laatst bewerkt:
Gotcha,

Kan ik niet zo direct zeggen .

Als je een bijlage post kan ik wel even kijken

Groetjes
Dolfke
 
Dolfke,

in bijlage het gezipte bestand, met natuurlijk de namen verwijderd.
Als jij ook een oplossing hebt voor mijn ander probleem (zie andere vraag mbt filteren op groep), dan hoor ik het graag.

Om tot de rangschikking te komen, chtOverzicht...

Alvast bedankt voor de moeite!
 

Bijlagen

  • Snelheidstesten 2.zip
    43,7 KB · Weergaven: 16
Hallo Gotcha ,

De database is voor een deel beveiligd , heb je een gewone versie ?
 
Dolfke,

misschien dat deze versie beter gaat.
 

Bijlagen

  • Snelheidstesten 2.zip
    43,4 KB · Weergaven: 24
is er iemand die mij bij mijn vraag kan op weg zetten of helpen?

alvast bedankt!
 
Neem in je (sub)rapporten een extra veld op:
* zet dit veld als eerste
* zet bij het besturingselementbron: =1
* zet de eigenschap lopend totaal, van dit veld op "over alles"
Je krijgt nu een nummering, waarbij wel wordt door genummerd als 2 (of meer) tijden hetzelfde zijn
 
thanks Harry, nu heb je al een beter overzicht in de verschillende rapporten.
Echter, die 'sub' blijft nog bovenaan het rapport plakken...is er geen mogelijkheid om die weg te krijgen?
 
Wat je ziet is het label dat bij het subrapport hoort.
Maak het subrapport van bovenaf wat minder hoog, en je ziet het lable verschijnen. Selecteren en deleten, daarna het subrapport weer teugbrengen naar de oorspronkelijke grootte
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan