• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranking Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dartfreak1987

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2014
Hallo

Ik doe de toernooien leiden bij ons in de vereniging
tevens doen wij een ranking houden
Nu moet ik elke keer alles zelf invullen zoals de namen punten en bonus voor het komen

hoe ik de punten automatisch kan doen weet ik
Maar dan moet ik zelf nog altijd de namen en de bonus zelf doen

nu wil ik dus graag dat hij de namen zelf erin zet
dus als ik bij een uitslag van een toernooi de namen plak dat hij ze zelf in de stand erbij doet zetten

en teven dat die de bonus zelf ook doet uitrekenen

bonus is 3 punten per deelgenomen toernooi
dus eigenlijk een formule die zelf kijkt naar het aantal deelgenomen toernooien en dat x 3 doet

Bekijk bijlage Map1.xlsx

ik weet dat hij niet af is maar dat doe ik als ik de andere 2 formules heb

alvast bedankt Dartfreak1987

Voor de bonus:
Code:
=AANTAL(C3:R3)/2*3
Voor de namen heb ik automatisch in te laten vullen heb ik helaas geen oplossing.
Want naar mijn vermoeden zullen op de toernooien de namen niet altijd op dezelfde plaats komen te staan.
Ik heb het eerste het eerste toernooi blad iets aangepast alsook de formules in het ranking blad.
Hierdoor moet je de namen nu maar 2 keer invullen. (1 maal op het toernooiblad en 1 maal in het ranking blad).
Tenzij op alle toernooi bladen de namen op dezelfde plaats komen te staan. Dan kan je verwijzen naar het eerste blad vb (='Uitslag toernooi 1'!A3)

Bijlagen

Bedankt

Die formule is fijn en doet het ook

Helaas komt het bij het andere er op neer dat ik dan nog bijna alles zelf zou moeten invullen
En mijn bedoeling is dus eigenlijk zo dat als ik bij de uitslag van het toernooi de namen plak vanuit het toernooischema,
dat hij ze zelf in stand doet zetten zonder dat ik daar ook nog alles moet typen
Het neemt dan wel weg dat ik de punten en bonus niet meer hoef in te voeren
Maar wou hem eigenlijk geheel automatisch
Dus eigenlijk plakken en klaar

Hallo

Weet niemand iets op mijn vraag voor het doorverwijzen

Zelf dacht ik aan:

is zoeken in stand uitslag kolom b niet vermeld dan invoegen in kolom b
of iets iets wat hierop lijkt

gr rivo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug