"Ranking"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bergjes

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Kan iemand mij misschien helpen met het toekennen van een doorlopende Ranking?

Ik wil graag gebruik maken van dense_rank, maar het lukt mij gewoon niet.
Kan iemand mij de goede weg op helpen?

Ik wil onderstaande query een ranking geven.
De bedoeling is dat per dag een nieuwe ranking wordt gemaakt, en dat deze per dag wordt gesorteerd op de ranking.

Ik hoop dat het duidelijk is.

(zie bijlage)

Bijlagen

Dit lijkt mij mee een Excel vraag dan een Access vraag....
In Excel heb je de functie Rang. Dan zet je in cel E2 bijvoorbeeld deze formule die je naar beneden kopieert:
=RANG(D2;$D$2:$D$52)

Hi, Octafish.

Ik weet hoe ik het in Excel moet oplossen. Thanks anyway.

Maar ik wil het graag in ACCESS, en weet dat het mogelijk is, dus vandaar de vraag hier in het ACCESS forum.

Gr,
Erik

Dan weet je meer dan ik, want Access kent geen Rank functie. Je zult dus een omweg moeten bewandelen. Dus maar even een voorbeeldje erbij gehaald...

Van een tabel Products is een Totalenquery (ProductCount) gemaakt met de velden CategorieID en Aantal (aantal records op sleutelveld).
Van deze query wordt vervolgens een nieuwe query gemaakt:
SELECT Prod1.CategoryID, Prod1.Aantal, (Select Count(*) from ProductCount Where [Aantal] > [Prod1].[Aantal])+1 AS Ranking
FROM ProductCount AS Prod1;
En dat levert de Ranking op.

Hoi Octafish.

Sorry voor de verwarring.
Ik had mijn vraag misschien duidelijker moeten stellen.

Maar de voorgestelde oplossing is precies wat ik zoek.

Weet je misschien ook nog een manier om de ranking per dag voor elkaar te krjigen?

Het lukt me nu wel eenn ranking te maken voor de dagscore in totaal, maar nu wil ik het eigenlijk zo hebben dat de ranking per dag gedaan wordt.

Dankjewel.

Groetjes,
Erik

Ik zal eens kijken of ik iets kan maken op basis van het voorbeeldje dat je hebt meegepost.

In bijgaand voorbeeldje zit een query (qRanking_Subgroep) die denk ik wel doet wat je wilt. Probeer 'm maar eens om te bouwen naar je eigen db. Kom je er niet uit, dan hoor ik 't wel...

Bijlagen

Hoi OctaFish.

Dat is precies wat ik bedoel.

Het is gelukt om hem om te bouwen naar mijn eigen database.

BEDANKT!!!!!

Gr,
Erik

Dan mag je de vraag ook nog op <Opgelost> zetten met het linkje rechtsonder ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan