Ranks voor een chatroom opslaan en ophalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Goedendag,

Vraag
Ik ben momenteel aan het oefenen van het schrijven van een grote realtime webapplicatie. Dit probeer ik te bereiken door voor mijzelf een chat applicatie te maken. Ik heb momenteel al een werkende applicatie waar gebruikers hun eigen chatrooms kunnen aanmaken en daarin met elkaar realtime kunnen chatten. Dit heb ik bereikt door Pusher te gebruiken en CakePHP.

Nu is het probleem dat ik niet precies weet hoe ik de gebruikers ga beheren die in die chatroom zitten. (Ik moet even het idee hebben, ik hoef niet de precieze uitwerking te hebben.) Ik wil dat iedere user kan zien welke gebruikers in de chatroom zitten. Ik wil ook dat de gebruikers een rank toegewezen kunnen krijgen in de chatroom. (bijvoorbeeld beheerder) Zodat meerdere gebruikers ranks kunnen hebben, dit moet natuurlijk wel veilig gebeuren en moet daarom serversided zijn. Maar op welke manier je deze data het beste kan opslaan weet ik niet precies.

Ik heb zelf verschillende ideeën gehad maar of het is niet veilig of niet efficiënt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Manieren die ik zelf in gedachte had genomen

1. Je zou de gebruikers die in een chatroom eenvoudig kunnen doorgeven met pusher. Je kan zodra een gebruiker de chatroom in gaat via pusher aan alle mensen doorgeven dat deze gebruiker in de chatroom zit en als hij weggaat het zelfde. Alleen dan heb ik het probleem dat ik niet kan aangeven wat voor "rank" deze persoon in de chatroom heeft. (althans niet veilig)

2. Je zou het in de database kunnen opslaan in een type text en daar inzetten welke rank members hebben van die bepaalde chatroom en deze iedere keer updaten.

3. Er zou een temporary file aangemaakt kunnen worden op de server waar deze data in zit.

4. Je zou voor iedere persoon die in een chat zit een row aan kunnen maken en opslaan in de database met het bijhorende chatroom id. Maar dit is voor een grote applicatie straks niet snel genoeg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Rowan

Geloof het of niet maar een heel enkele keer doe ik wel eens eventjes iets anders dan hier op het forum te zitten wachten tot er eindelijk weer een vraag gesteld wordt.

:evil:

Gelukkig bent u niet de enige die hier op het forum zit :) Heeft u enig idee voor een oplossing van mijn probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan