Ransomware

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicovoet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2015
Hallo,

Mijn vader is onlangs slachtoffer geworden van Ransomware van zogezegd Interpol.

Ik heb deze pagina kunnen sluiten maar sindsdien werkt internet niet meer.
Er is een verbinding want met mijn computer kan ik er wel op.

Ik heb reeds geprobeert met bitdefender Antivirus, SuperAntispyware, Spybot, en Adaware. Maar geen van allen werkt. Ik heb eveneens geprobeerd om een systeemherstel te doen maar deze werkt niet.

Heeft iemand een oplossing zodat ik de computer niet hoef te herinstalleren.

Op deze computer staat Windows 8.1

Dank bij voorbaat,

Welkom op Helpmij!

Heel vervelend dat je vader slachtoffer is geworden van Ransomware. Ik raad je aan nog een scan te doen met Malwarebytes Anti-Malware (https://www.malwarebytes.org/mwb-download).

Weet je zeker dat het niet werken van internet en de Ransomware verband met elkaar houden? Als dit het geval is, en de scans halen niks uit, is een herinstallatie van Windows wellicht de enige oplossing.
Maar misschien hebben ze geen verband met elkaar. Ga even naar Apparaatbeheer (Rechtsklik op Computer -> Eigenschappen -> Apparaatbeheer). Kijk naar Netwerkadapters en zie of de gebruikte netwerkadapter er wel bij staat.

Kijk ook het volgende na, realiseer ik me:
a. Probeer de Fix-It die hoort bij je vader's Windows versie op deze link
b. Start ncpa.cpl , klik 1x op de gebruikte netwerkverbinding, rechtsklik er dan op, en kies Eigenschappen. Kijk of je zaken tegenkomt bij "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" die NIET van Microsoft zijn (gebruik ook de schuifbalk aan de rechterkant om alles te bekijken, uiteindelijk).
Wat je er kunt verwachten, qua MS onderdelen:
Client voor Microsoft-netwerken
QOS Pakketplanner
Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken
Internet Protocol versie 6 (TCP/IPv6)
Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)
I/O stuurprogramma van Link-Layer Topology Discovery
Link-Layer Topology Discovery Responder

c. Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), klik Netwerkadapters open, rechtsklik op de gebruikte netwerkadapter en kies "Installatie ongedaan maken". Niet het vinkje zetten bij ook het stuurprogramma te verwijderen, mocht dat daarna verschijnen. Herstart de computer, de netwerkadapter zou opnieuw moeten worden toegevoegd.

Na elke gegeven optie kijken of Internet het dan wel (weer) doet. Werkt het niet, de volgende optie doen, weer testen etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Schakel Javascript op je pc en browser uit. Daarna kun je die website verwijderen en is het probleem weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan