raportje: 1 maand per pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baboab

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
58
Hoi,

ik ben me al eventjes aan het rotzoeken naar iets relatief simpel waarschijnlijk. Ik moet een rapportje genereren van een hoofdtabel die als hoofdgegeven datums bevat.

de bedoelding is dat het rapportje per pagina alle gegevens van de maand perst maar bij een nieuwe maand een nieuwe pagina begint.
(gegevens afkomstig uit querry [<now()]



alsook evt deel 2
de tabel bevat vervolgens 17 kolommen die als 1 string mogen weergegeven worden, kan dit ook simpel?

ik kan bijden wel oplossen door de boel naar word te sturen vie VBA daar kan ik wel men weg in vinden maar ik vroeg me af of het ook simepl ging?

groetjes
 
Kan allemaal.
Post je mdb (zippen niet rarren), dat maakt het een stuk eenvoudiger een oplossing voor je te componeren.
 
Groeperen op maand

Je kunt bijvoorbeeld een query maken met daarin de velden die je nodig hebt. Zet er een berekend veld bij waarin je schrijft: Maand: Month([datum]) waarbij datum de naam is van het veld waar je datum in staat. Nu kun je een rapport maken gebaseerd op deze query. Zet de velden die je wilt zien in de detail-sectie en groepeer het rapport op het veld Maand uit de query. Stel nu bij de eigenschappen van de kopregel-sectie de eigenschap nieuwe pagina in op na de sectie.
 
bedankt, zo had ik het inderdaad niet gezien.

Vriendelijk bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan