rapport afdrukken doormiddel van com button op formulerweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Hallo,
Als ik in de formulier weergave (van een database met adressen) zit dan wil ik met behulp van een opdracht knop een rapport van de betreffende persoon afdrukken (eerst preview weergeven). Nu is het dat het betreffende rapport 2 sub raporten bevat. Wanneer ik de volgende code gebruik krijg ik dan ook de melding :

The specified field 'sofiummer' could refer to more then one table listed in the FROM clause in your SQL statement

Ik heb nu de volgende opdracht regel

DoCmd.OpenReport "ovz vakdgn op naam -2009 boekjaar- direct", acViewPreview, , "sofinummer=" & Me!sofinummer

Zelf denk ik dat naar beide sofinummers in de 2 aparte sub rapporten moet verwijzen. Kom hier niet goed uit.

Graag een suggestie van jullie.

Hartelijk dank alvast !

Is het mogelijk om een de database te posten? Dat kijkt en denkt wat makkelijker.

De melding "The specified field 'sofiummer' could refer to more then one table listed in the FROM clause in your SQL statement" heeft te maken met de opbouw van je query.

In dit geval lijkt het zo dat je het veld sofiummer in meerdere tabellen staat. Je moet in dat geval aan SQL vertellen welke tabel je bedoelt. Dit doe je op de volgende manier [tabel].[kolom]. Dus bijvoorbeeld klanten.sofiummer.

Misschien heb je hier wat aan?

Groeten,

Menno

Beste Voermanm
Bedankt voor je reactie
Ik doe waarschijnlijk nog steeds iets verkeerd in de code. Deze heb ik nu gewijzigd in :
Code:
 DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , "[PERG Dossier actief].[sofinummer]=" & Me!sofinummer
[/code]
Ik krijg dan de volgende melding :
Box met parameter opgeven
PERG Dossier actief.sofinummer

Kan je mij amders nog verduidelijken hoe ik de regel moet opbouwen?

Bedankt alvast voor je moeite

De melding "The specified field 'sofiummer' could refer to more then one table listed in the FROM clause in your SQL statement" heeft te maken met de opbouw van je query.

In dit geval lijkt het zo dat je het veld sofiummer in meerdere tabellen staat. Je moet in dat geval aan SQL vertellen welke tabel je bedoelt. Dit doe je op de volgende manier [tabel].[kolom]. Dus bijvoorbeeld klanten.sofiummer.

Misschien heb je hier wat aan?

Groeten,

Menno

Laatst bewerkt:
Beste Voermanm
Bedankt voor je reactie
Ik doe waarschijnlijk nog steeds iets verkeerd in de code. Deze heb ik nu gewijzigd in :
Code:
 DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , "[PERG Dossier actief].[sofinummer]=" & Me!sofinummer
[/code]
Ik krijg dan de volgende melding :
Box met parameter opgeven
PERG Dossier actief.sofinummer

Kan je mij amders nog verduidelijken hoe ik de regel moet opbouwen?

Bedankt alvast voor je moeite

Is het mogelijk om een de database te posten? Dat kijkt en denkt wat makkelijker.

Hartelijk dank voor je reactie Floor,

Het is een beetje moeilijk om op dit moment de database als voorbeeld te plaatsen.

Mocht je zonder het voorbeeld toch een oplossing voor mij hebben, heel graag.

Hartelijke dank

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan