rapport afdrukken van de desbetreffende lid

Status
Niet open voor verdere reacties.

musti

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Berichten
143
hoi,

wanneer ik een nieuw lid toevoeg aan mijn database moet er een welkomst brief worden verstuurd.
Kan het zo zijn dat wanneer ik op het knop toevoegen klik dat de desbetrreffende gegevens ergens anders wordt opgeslagen en dat ik dan later op de dag alle rapporten van nieuwe toegevoegde leden kan uitprinten.
 
Volgens mij lukt dit wel. Ik zou dan een extra tabel maken waar je de gegevens via een toevoegquery naar toe schrijft. Deze tabel kun je dan gebruiken om je brieven uit te printen. Zodra de brieven uitgeprint zijn, verwijder je de records weer uit deze tabel.
 
Extra kolom

Je kunt ook een extra kolom maken waarin bijgehouden wordt of er voor deze persoon al een brief is geprint, bijvoorbeeld een datum-veld die je vult met de print-datum. Bij het toevoegen van nieuwe personen moet deze kolom leeg blijven, de kolom kan verborgen blijven, of in ieder geval afgeschermd.

Bij het printen selecteer je de personen waarvan de nieuwe kolom leeg is, daarna de kolom vullen met de datum van vandaag. Alternatief is eerst de nieuwe kolom vullen met de datum van vandaag en daarna te printen personen selecteren waar de nieuwe kolom de datum van vandaag bevat. Dit kan bijvoorbeeld in een makro of in vba:

voorbeeldje van de eerste optie in vba:
Code:
docmd.openreport "mijnrapport",,,"printdatum is null"
currentdb.execute "UPDATE leden SET printdatum=Date() WHERE printdatum is null"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan