Rapport converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanvanR

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
20
Ik wil graag gevens van uit een rapport exporteren naar een bestaand excell-bestand.Om nog specifieker te zijn ik wil dat bepaalde waarde een vaste plaats krijgen op een al bestaand excel overzicht. Heeft iemand enig idee hoe dit te realiseren. Of als dat zeer lstig is zou ik graag een knop willen maken die een rapport omzet naar een pdf-formaat Bij voorbaat dank.
 
Automation

Je kunt een rapport met een standaard-access functie exporteren naar excel. Je krijgt dan echter een nieuw excel-bestand met de gegevens uit het rapport. Wil je gegevens toevoegen aan een bestaand excel-bestand, dan zul je automation moeten gebruiken. Je moet dan een stukje code schrijven, bv in het onopen-event van het rapport, waarin je excel opent als object en op die manier het excel-programma opdrachten geeft om een bepaald bestand te openen, op bepaalde plekken informatie toe te voegen en het bestand op het scherm te laten zien dan wel op te slaan.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog weinig kaas heb gegeten in het schrijven van code's. Heb je misschien een voorbeeldje waarmee ik aan de slag kan?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog weinig kaas heb gegeten in het schrijven van code's. Heb je misschien een voorbeeldje waarmee ik aan de slag kan?

Als je (nog) weinig kaas hebt gegeten van code dan zal het ook makkelijk moeten kunnen doen.

Als je een bestaande Excel bestand hebt (met daarin misschien meerdere sheets) dan kan je gewoon de export functie van Access gebruiken vanuit een rapport. Dit werkt zeker bij versie 2007. Je moet dan wel een sheet (werkblad) hebben met de zelfde naam als je rapport.
Als je 2003 hebt dan wil ik dat ook wel voor je uitproberen.

De vaste volgorde van de rubrieken kan je afdwingen door de volgorde in je rapport.
Anders moet je in je Excel bestand een exportpagina opnemen en vandaaruit de werkelijk volgorde regelen (in Excel).
 
Ik werk met excell 2003, heb al geprobeerd het rapport om te zetten naar words maar daarbij gaat de opmaak verloren. Hoe het te exporteren naar een bestaand excellsheet is mij tot op heden onduidelijk.
 
Ik werk met excell 2003, heb al geprobeerd het rapport om te zetten naar words maar daarbij gaat de opmaak verloren. Hoe het te exporteren naar een bestaand excellsheet is mij tot op heden onduidelijk.

Ik heb thuis helaas geen Excel 2003 maar een nog ouder versie 2002.
Daar werkt mijn oplossing niet. Na de export van de gegevens is alles overschreven. Dus dat zal in 2003 versie ook zo zijn.

Wat je wel kan doen is de export van Access naar een uniek bestand doen. Deze wordt dan na ieder export vanuit Access ververst.
In je 'echte' excel kan je dan de gegevens via 'Externe gegevens importeren' een permanente koppeling maken naar je exportbestand.
Na het openen worden dan gegevens weer vernieuwd en heb je de data bijgewerkt in je sheet staan.
Voor de volgorde van deze gegevens moet je in Access regelen dat deze goed staan.

Succes.

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan