Rapport creëren op basis van twee variabelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Bekijk bijlage Uren voor Access.xlsx

Beste gene die het weten,

Ik heb hierbij een bestand gevoegd, wat een urenregistratie is van werknemers uit het bedrijf waar ik werk.

Ik wil graag in access een rapport per week eruit laten rollen, wat de naam van de werknemer en het weeknummer als kop heeft, met daaronder de gewerkte dagen, begintijden, eindtijden, pauzetijden en totale gewerkte uren op een dag (calculated) en het totaal aantal uren voor die week gemaakt.

Is er een mogelijkheid om een rapport te creeeren, waarbij ik met een soort van dropdown het weeknummer kan selecteren en de naam en dat dan automatisch de gewerkte dagen, datums en uren worden gepresenteerd, opgeteld worden en er een totaaltelling onderaan komt? Zo ja, graag hints hoe dit te verwezenlijken.

Dank bij voorbaat!

Groet,

Werner

Wil je het Excel bestand ook in Access maken, of moet dat gekoppeld worden in Access?

Dan is dat je basistabel ;). Kun je met de <wizard Rapport> een basislayout maken, en daarna het rapport aanpassen. Groeperen doe je dan op 2 niveau's: eerste is Naam, en tweede is Week.

Presenteert die dan automatisch de bijbehorende dagen en uren etc erbij? Dan nog het volgende. Ik moet de eindtijd - begintijd - pauzetijd berekenen, voor de gewerkte uren. Daarvan een querie maken? En kan ik die dan in een rapport terug laten komen, zodat als ik voor 'week' en 'naam' kies, dat deze dan ook automatisch geprogrammeerd worden?

Automatisch gebeurt er uiteraard niks. Je moet de gegevens wel aanleveren. Bij voorkeur in de query die je gebruikt voor je rapport. Maak je het rapport met de wizard, dan kun je nog allerlei opties toevoegen zoals totalen over bepaalde velden en groepen. Als het rapport klopt, wordt er verder weinig geprogrammeerd, al zul je als je wilt kunnen selecteren daar een voorzetformulier bij moeten gebruiken waarin je de gewenste selectie maakt. Die kun je zelfs aan het rapport koppelen, zodat je alleen het rapport hoeft te openen en dan automatisch in het formulier terecht komt.

Ben er bijna

Beste gene die het weten,

Ik heb een bestand, net te groot om als bijlage erbij te doen. Ik heb aan de hand van bovenstaande vragen al het één en ander zelf uitgedokterd. Nu heb ik alleen aan de hand van een Query / Rapport nog een vraag. Ik wil de uren die er per dag zijn gemaakt in dezelfde Querie of het Rapport toe laten voegen, zodat duidelijk wordt hoeveel uren er totaal per week gewerkt zijn.

Zou iemand mij zijn emailadres willen geven, zodat ik het bestand alsnog op kan sturen en er een antwoord kan komen. AUB!!!

Groet,

Werner

Je mag het bestand wel opsturen, dan kijk ik er wel even naar vanavond.

Laatst bewerkt:
Zal er binnenkort naar kijken en op terugkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan