Hallo allemaal.
Ik heb een database gemaakt waarin een rij met nummers staan en een begin- en einddatum (en nog wat andere zaken die niet belangrijk zijn voor mijn vraag).
nr. A1b, begindatum 01-01-2008, einddatum 18-11-2010
nr. A2a, begindatum 13-07-2007, einddatum 25-09-2013
enz. enz.
Graag wil ik een rapport draaien waar wordt 'gekeken' naar de einddatum maar dan wel zodanig dat het rapport alleen de regels weergeeft die voldoen aan de criteria 'einddatum minus 30 dagen'.
M.a.w. als de einddatum bijv. vandaag is (20-12-2012) dan moet het rapport alleen de regels weergeven die 30 dagen eerder liggen dan vandaag.
Dit is een controlerapportage, zodat ik kan zien wanneer desbetreffende regel gaat verlopen en dus kan zien dat 30 dagen later de regel vervalt.
Iemand een idee hoe ik deze criteria in de query moet invoeren.
Andere ideeen / oplossingen zijn ook welkom hoor.
Heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke hulp en een fijne feestdagen!
m.vr.gr.
Ik heb een database gemaakt waarin een rij met nummers staan en een begin- en einddatum (en nog wat andere zaken die niet belangrijk zijn voor mijn vraag).
nr. A1b, begindatum 01-01-2008, einddatum 18-11-2010
nr. A2a, begindatum 13-07-2007, einddatum 25-09-2013
enz. enz.
Graag wil ik een rapport draaien waar wordt 'gekeken' naar de einddatum maar dan wel zodanig dat het rapport alleen de regels weergeeft die voldoen aan de criteria 'einddatum minus 30 dagen'.
M.a.w. als de einddatum bijv. vandaag is (20-12-2012) dan moet het rapport alleen de regels weergeven die 30 dagen eerder liggen dan vandaag.
Dit is een controlerapportage, zodat ik kan zien wanneer desbetreffende regel gaat verlopen en dus kan zien dat 30 dagen later de regel vervalt.
Iemand een idee hoe ik deze criteria in de query moet invoeren.
Andere ideeen / oplossingen zijn ook welkom hoor.
Heb van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke hulp en een fijne feestdagen!
m.vr.gr.
Laatst bewerkt door een moderator: