• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rapport draaitabel printen gaat niet in een pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelTonnie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2016
Wanneer ik een draaitabel wil printen doet die niet op 1 pagina terwijl dit makkelijk past.
Heb een rapport wat gescheiden is per machine nummer.
Als je op de 1e machine maar 1 regel hebt staan dan print die deze op 1 pagina en vervolgens alles op een andere pagina.
Wanneer ik bij de 1e machine meer als 1 regel heb staan dan print die wel alles op 1 pagina.
Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is anders moet ik een voorbeeld bestandje maken.

Een voorbeeld hoe het rapport eruit ziet, als je deze zou printen vanuit excel dan print die dus 1.NDG 3 machine op 1 pagina en vervolgens de rest op een volgende pagina.
Hoop dat iemand een idee heeft zonder dat ik een voorbeeld bestand hoef te maken.

Tabel.JPG

Zonder voorbeeldbestand geen idee.

Hierbij een verkort bestand toegevoegd.
In het voorbeeld staat data gefilterd op datum, je ziet nu als je op printen drukt alles op 1 pagina komt.
Dit omdat de 1e machine meerdere data bevat.
Selecteer een andere data waarbij je maar 1 data regel hebt bij de 1e lijn en de 1e machine wordt afgedrukt op 1 pagina en vervolgens de rest op een volgende pagina.
Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, ik wil dus alle gefilterde data op 1 pagina printen ook al is de 1e machine maar 1 data regel.

Makkelijkste om de filter aan te passen.
Klik op het filter icoon van "Rijlabels" en zet dit veld op "Datum" en scroll naar beneden op "Datumfilters" en kies "na"
Er wordt een box geopend met datum e.d. "vink" de optie hele dagen aan.

Datum.JPG

Je krijgt nu een tabel met minder data en bij de 1e machine ook maar 1 data regel, als je nu op print klikt wordt het verdeeld over 2 paginas.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt het probleem zelf gecreëerd (of degene die verantwoordelijk is voor het ontwerp van de draaitabel).

Kijk maar in de field list van de draaitabel bij veld 'datum', veldeigenschappen.
Daar staat 'page break after each item' aangevinkt; vink dat uit.

Of met VBA:

Code:
Sub M_snb()
    Blad11.PivotTables(1).PivotFields("Datum").LayoutPageBreak = Fasle
End Sub

Bijlagen

• page_break.PNG
    page_break.PNG
    12,9 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
rechts-klik op cel C5 en kies Veld instellingen (of zo, ik heb Engelse versie waar het Field Settings heet). Klik op "Layout & Print" tabje en haal het vinkje weg onder het kopje "Print"

PS. Er kan nog heel veel aan je macro's verbeterd worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan