Rapport e-mailen met e-mailadres ingevoerd in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankinZwolle

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Ben ik weer.

Ik heb het voor elkaar gekregen om met een script een rapport als PDF-bijlage in Outlook te krijgen. In het script staat
Code:
DoCmd.SendObject acSendReport, , acFormatPDF, "ik@ergens.nl", , , "Onderwerp van de e-mail", "Het bericht van de e-mail", True

Het script wordt aangeroepen vanuit een formulier. Ik wil graag in het formulier het e-mailadres, onderwerp en het bericht invoeren zodat ik in Outlook alleen nog maar op Verzenden hoe te klikken. In de bijlage de db met het formulier Selectie waarop ik de velden heb toegevoegd. Ik heb al geprobeerd door het e-mailadres te vervangen door Me.emailaddress maar dan komt dat als e-mailadres in Outlook te staan.

Bijlagen

[Ik wil graag in het formulier het e-mailadres, onderwerp en het bericht invoeren zodat ik in Outlook alleen nog maar op Verzenden hoe te klikken. In de bijlage de db met het formulier Selectie waarop ik de velden heb toegevoegd. Ik heb al geprobeerd door het e-mailadres te vervangen door Me.emailaddress maar dan komt dat als e-mailadres in Outlook te staan.
Dat wil je toch ook? Heb je je eigen vraag al gelezen?

Tja, de vraag is voor tweeërlei uitleg vatbaar en jij pakt precies de verkeerde kant.

Ik heb in het script nu ik@ergens.nl hard gecodeerd. En zo ook het onderwerp en het bericht. Ik wil alleen dat de gebruiker in een formulier een e-mailadres, onderwerp en bericht kan invoeren wat dan automagisch in Outlook komt. Dus de harde codes data vervangen door velden op het formulier in te vullen door de gebruiker zelf. En die informatie kan ook iedere keer anders zijn.

Zo duidelijker?

Ik heb al geprobeerd door het e-mailadres te vervangen door Me.emailaddress maar dan komt dat als e-mailadres in Outlook te staan.
Van die twee manieren pak ik dan denk ik toch de goede :).

Ik wil alleen dat de gebruiker in een formulier een e-mailadres, onderwerp en bericht kan invoeren wat dan automagisch in Outlook komt
En dat doe je door het harde email adres te vervangen door Me.emailaddress.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan