Rapport filteren in Access 2007 aan de hand van meerdere selectievakjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin20

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Beste mensen,

Ik heb aan database in ACCESS 2007waarin zich een rapport bevind met meerdere selectievakjes. Aan de hand van deze selectievakjes wil ik het rapport filteren. Nu kan ik slechts 1 selectievakje per keer aan vinken want wanneer ik er meerdere aan vink wordt er alleen gefilterd op het laatste vinkje. Hoe kan ik filteren door gebruik te maken van meerdere selectievakjes?

Groetjes,

Ik ben niet zo'n fervente gebruiker van 2007, bij voorkeur loop ik er met een hééle grote boog omheen, maar ik kan me niet voorstellen dat je op een rapport kunt filteren; dat kon in ieder geval in alle vorige versies niet.
Ik vermoed dus, dat je eigenlijk een formulier bedoelt? En dat je een rapport wilt zien dat is gefilterd op de selectievakjes op het formulier?

Michel

Dat zou ook prima zijn maar het lukt me allebei niet ik kom niet verder dan 1 filter met selectievakje.

Groet,

Kun je (een deel van) de db posten, zodat we wat gerichter kunnen kijken? Bij voorkeur met wat dummy gegevens...

Michel

Ik heb mijn database ingepakt maar is dan nog steeds te groot om hier te plaatsen hoe kan ik hem heel klein maken?

Martin

Probeer zoveel mogelijk data uit de tabellen weg te gooien, en kies dan <Extra>, <Database hulpprogramma's>, <Database comprimeren en Herstellen>, en dan nog een keer zippen.

Michel

Matin,

Ik zie alleen het formulier <Opmerkingen database Query> terug in de db, en geen rapport. Op het rapport heb je twee keuzerondjes, die zo te zien steeds één filtering maken. Is dat het probleem?

Michel

Ja ik heb alleen het formulier erin gezet omdat dat het meest eenvoudig is volgens mij. En dat is inderdaad het probleem dat ze elk apart alles filteren. Als ik het ene vakje aan vink en daarna het volgende moet de vorige filter niet verwijderd worden. Dit is slechts een voorbeeld met 2 rondjes maar ik heb er in werkelijkheid wel een stuk of 45.

Martin

Ik heb tot nu toe een gruwelijke hekel aan 2007, en de voorbeeld databases die ik hier tegenkom, maken mijn afkeer er bepaald niet minder op; voor een ontwerper die gewend is om met oudere versies lekker te kunne stoeien is het echt een pakket dat mensen kan aanzetten tot héééle lelijke gedachten... :mad:

Desalniettemin denk ik wel een oplossing voor je te kunnen verzinnen. In het huidige formulier triggeren de radiobuttons elk een eigen macro. Mijn idee is om ze te vervangen door checkboxen, die je onafhankelijk aan en uit kunt zetten. Op de gebeurtenis <Bij Wijzigen> zet je dan een filtering op de actieve recordset.

Tis wat knutselwerk, dus even geduld aub...

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan