rapport geeft voor iedere record een grafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter scw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

scw

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Hallo beste forumleden,

Het volgende probleem heb ik nu met rapporten:

Ik heb een rapport met daarin een grafiek, het rapport is gebaseerd op een query. Met toepassing van de criteria geeft het rapport 19 records; maar wat doet het rapport nu: het rapport geeft voor iedere record dezelfde identieke grafiek (uiteindelijk moet er natuurlijk maar één grafiek op het rapport komen.

De grafiek staat in de details sectie. Het merkwaardige is dat ik dit desbetreffende rapport gekopieerd heb (in dezelfde database) van een ander rapport met gelijkwaardige gegevens en gelijkwaardige opmaak (ook gebaseerd op een query etc.), maar dat deze wel gewoon goed functioneerd (dus één grafiek weergeeft). Ik heb overal al gezocht, maar kan geen verschil ontdekken.

Hopelijk kunnen jullie me wijzen in een bepaalde richting waar ik moet zoeken, om de veelvuldige weergave van de grafiek te voorkomen???

Alvast bedankt hiervoor in dat geval!:thumb:

Ietsje verder gekomen...

Inmiddels heb ik het verschil weten te ontdekken: in de besturingselementbron stond bij de ene wél de query ingevuld (waardoor deze 19x verscheen) en bij de andere niet...

Nu is mijn vraag, hebben jullie zelf bij grafiekrapporten altijd de besturingselementbron ingevuld of niet??
Ik heb het waarschijnlijk wel nodig (ingevuld) omdat ik een veld van het query wil gebruiken in mijn rapporttitel namelijk... nu kan ik dat nog niet doen, omdat zodra ik hem natuurlijk weer koppel aan de besturingselementbron er weer veelvuldig wordt afgedrukt.

Dus kortom mijn vraag: hoe kan ik de query wel aan de grafiek koppelen, zonder dat deze veelvuldig wordt uitgeprint?

Alvast bedankt voor de hulp weer...

Je kunt misschien met (een) subrapport(en) werken, waarbij je het hoofdrapport alleen voor de kop gebruikt.

Michel

Helaas...

Ah ik dacht daarmee inderdaad de oplossing van je toegereikt te hebben gekregen, maar helaas... ik heb het geprobeerd, maar dat nog steeds het aantal grafieken in aantal records :( Mogelijk heb je nog een andere suggestie??

Is het mogelijk een voorbeeld te posten? Rapporten kunnen nogal ingewikkeld zijn, en vaak zien we het sneller op het scherm.

Michel

prive berichtje

Hoi Michel,

Excuses voor de late reactie. Michel, ik had je een tijdje terug een prive berichtje gestuurd via Helpmij. Daarin staat mijn e-mailadres, zou je anders even een mailtje naar dat mailadres willen sturen, dan kan ik mijn database naar je toe sturen??

Want ik kom er ook nog niet helemaal uit met dat 'annuleren' verhaal i.c.m. de rapporten namelijk...

Alvast bedankt, groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan