Rapport: Gegevens tekstvak niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssmits

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Hallo,

Ik heb een probleem met een rapport. (Access 2007)
Om onverklaarbare reden zijn de gegevens van de tekstvakken plotseling niet meer zichtbaar.

Het rapport is gebaseerd op een query die gegevens ophaald uit een tabel.
Deze query en tabel werken wel en geven de gegevens gewoon goed weer.

Ik zoek me suf in de eigenschappen maar krijg niets gevonden. De bijschriften komen wel op het rapport, maar de tekstvelden met gegevens niet meer. Terwijl dit gisteren nog wel was.
Ik kom er maar niet achter wat ik eventueel veranderd zou hebben waardoor dit probleem is ontstaan.:confused:

Note:
Ik weet niet of het iets ermee te maken heeft, maar als ik het rapport in de ontwerpweergave heb staan en klik vervolgens op 'Wizard Rapport" krijg ik de volgende foutmelding:
"Dit onderdeel is niet geinstalleerd of is uitgeschakeld"
Vervolgens krijg je het advies om naar setup te gaan of iets in te stellen met invoegtoepassingen.

Nu weet ik dus niet of het een accessprobleem is of dat ikzelf iets over het hoofd zie.:rolleyes:
Wie helpt me uit de brand :D

Groeten,

Stan

Hoi Stan,

eerst maar even een paar vragen:
1) Wat staat er bij eigenschappen van een tekstvak - tabblad Opmaak - 3e optie Zichtbaar?
2) Wat staat er bij eigenschappen van het rapport - tabblad Gegevens - 1e optie Recordbron?
3) Wat staat er bij eigenschappen van het rapport - tabblad Gegevens - 2e optie Filter?
4) Doe je iets met de eigenschap Visible in VBA?
5) Heb je de velden al verwijderd en handmatig weer toegevoegd?

Wat toelichting bij de vragen:
1) Zichtbaar moet op Ja staan.
2) Hier moet de identieke tekst staan van jouw query.
3) Bij filter moet niks staan (er wordt dan niet gefilterd).
4) Je kunt in VBA de optie zichtbaar (Visible) instellen.
5) Als het probleem blijft, weet ik namelijk niet wat het probleem zou kunnen zijn...

Ik hoop dat een van deze punten de oplossing biedt.

Ik weet niet of het iets ermee te maken heeft, maar als ik het rapport in de ontwerpweergave heb staan en klik vervolgens op 'Wizard Rapport" krijg ik de volgende foutmelding:
"Dit onderdeel is niet geinstalleerd of is uitgeschakeld"
Vervolgens krijg je het advies om naar setup te gaan of iets in te stellen met invoegtoepassingen.

Stan,

De "Wizard Rapport" is een standaard functie in Access. Dus daar zal het h'm niet aan liggen.
Het installeren van een onderdeel heeft vaak te maken van het gebruik van een functie die niet standaard is geinstalleerd.
Dat kan ik dus hiervandaan niet bepalen.

Wim

Hoi "Greenery80",

1) Bij de opmaak staat "Zichtbaar" op "Ja":thumb:
2) Bij recordbron staat niet de titel van de query maar de volgende tekst:
SELECT [tbl ArtikelStam VPN].ArtikelNummer, [tbl ArtikelStam VPN].ArtikelOmschrijving, [tbl ArtikelStam VPN].Producent, [tbl ArtikelStam VPN].Actief, [tbl ArtikelStam VPN].IMINR, [tbl ArtikelStam VPN].[Stuks per set], [tbl ArtikelStam VPN].[Sets in doos], [tbl ArtikelStam VPN].Doosinhoud, [tbl ArtikelStam VPN].Teller, [tbl ArtikelStam VPN].[Stapels op elkaar], [tbl ArtikelStam VPN].Doos, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Doos], [tbl ArtikelStam VPN].Folie, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Folie], [tbl ArtikelStam VPN].Doosetiket, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Doosetiket], [tbl ArtikelStam VPN].Setetiket, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Setetiket], [tbl ArtikelStam VPN].Deksel, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Deksel], [tbl ArtikelStam VPN].Scrap, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Scrap], [tbl ArtikelStam VPN].Pallet, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Pallet], [tbl ArtikelStam VPN].Topvel, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Topvel], [tbl ArtikelStam VPN].Plakband, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Plakband], [tbl ArtikelStam VPN].Kooi, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Kooi], [tbl ArtikelStam VPN].Krimpfolie, [tbl ArtikelStam VPN].[Omschrijving Krimpfolie], [tbl ArtikelStam VPN].[Dozen per pallet], [tbl ArtikelStam VPN].[Doos per laag], [tbl ArtikelStam VPN].[Aantal lagen], [tbl ArtikelStam VPN].[Dozen per uur], [tbl ArtikelStam VPN].NormGewicht, [tbl ArtikelStam VPN].GewichtMin, [tbl ArtikelStam VPN].GewichtMax, [tbl ArtikelStam VPN].Machine, [tbl ArtikelStam VPN].MatrijsNummer, [tbl ArtikelStam VPN].[Locatie Matrijs], [tbl ArtikelStam VPN].Takten AS Expr1, [tbl ArtikelStam VPN].[Minimum run], [tbl ArtikelStam VPN].[ABC-code], [tbl ArtikelStam VPN].Levertijd, [tbl ArtikelStam VPN].[Barcode Doos], [tbl ArtikelStam VPN].[Barcode Set], [tbl Afbeeldingen VPN].Afbeelding, [tbl

3)Filter staat leeg:thumb:
4)Voor zover ik weet doe ik niets met VBA, daar heb ik ook geen kaas van gegeten.:confused:
Bedoel je "gebeurtenis opbouwen" en vervolgens "Microsoft Visual Basic"?
Als je dat bedoelt, daar staat de volgende tekst:
Option Compare Database

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)

End Sub

5) Ik heb de velden inderdaad weggehaald en opnieuw geprobeerd toe te voegen. Geen resultaat. Ik heb tevens een nieuw rapport gemaakt. Gek genoeg werkt die nu wel en heb hier geen probleem mee. Wat me dus dwars zit is dat ik geen oorzaak kan achterhalen waar het aan ligt.:(

Ik hoor het weer graag.:)
Groeten,

Stan

Ad 2: de tekst die je bij Recordbron ziet staan, is de query die op de achtergrond wordt uitgevoerd. Als je bent begonnen met een opgeslagen query als basis, zou je die alsnog kunnen kiezen, en kijken of je rapport dan wel werkt.
Je kunt ook kijken wat de aangepaste query zoals die nu op het rapport zit doet, door op de knop met de drie puntjes te klikken die je achter de Recordbron ziet staan. Dan wordt de query zoals die nu dus achter het rapport hangt geopend in de Querybuilder, en kun je controleren of er inderdaad records in de selectie zitten.
Best kans, dat er niks uit komt rollen, waarna je kunt controleren in het queryontwerp welke criteria er gebruikt worden. Je kunt de criteria dan aanpassen tot het resultaat weer goed is.
Zoals gezegd, als je het rapport op een opgeslagen query wilt gebruiken, dan kun je die query kiezen met de keuzelijst achter Recordbron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan