• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rapport in Excel versturen per mail(Lotus) liefst met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennio

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Berichten
45
Hallo,

Iedere maand moet ik 150 afdelingsoverzichten versturen naar verschillende managers.
Dit gebeurt nu nog via de post. Dit is erg tijdrovend, dus daarom wil ik dit graag digitaal doen.
Ik heb een klein test bestandje gemaakt om het wat duidelijker te maken.
Hierin zie je 4 afdelingen staan met gegevens. Deze wil ik graag versturen naar 3 mensen. Dus 1 persoon krijgt 2 rapportjes (bijv tabblad 30050+30052).
Het moet dus niet mogelijk zijn dat een manager andere rapporten kan zien.
In het tabblad "Mailadressen" heb ik de mailadressen staan waar de rapporten naar toe kunnen.

Hopelijk is het zo duidelijk voor jullie:D
Bekijk bijlage Test.xls
 
Laatst bewerkt:
dennio,

Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens hierover is al zoveel aan vragen gesteld en daar zijn vast en zeker bruikbare voorbeelden bij.
 
Sterker nog, ik weet 100% dat er een voorbeeld in de archieven van helpmij staat (kheb het voorbeeld zelf geschreven) alleen is dat langer dan een jaar terug dus voor niet betalende leden is dat niet meer terug te halen. mogelijk dat een betalend lid mijn berichten kan vinden (zoek opdracht Lotus Notes naam Ellasar :)) om een excel/VBA icm lotus notes voorbeeld terug te halen
 
Ik heb ooit in een topic gereageerd maar via " " trucker10" site :www.helpmij.nl " niet terug te vinden , maar ik kwam wel bij deze via google en www.helpmij.nl ook op het excelforum.com staan vragen en antwoorden , maar dat is voor de TS om daar te gaan zoeken .
 
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie.
Ik ga eens kijken naar de links...

Thanks!:)
 
De links waren wel handig.
Ik ben toch een eind gekomen maar er zijn nog wel enkele obstakels.
Heb een klein voorbeeldje gemaakt zodat je kunt zien hoe de macro op het moment er uit ziet. (zie bijlagen)
Het probleem is nu dat de macro alleen werkt per tabblad. Ik zou graag willen dat met 1 druk op de knop alle tabbladen worden gestuurd naar de mensen.
Tevens komt het ook voor dat sommige managers meerdere afdelingsoverzichten ontvangen. Daarom wil ik graag dat ze dit in 1 bestand krijgen met hierin dus enkele tabbladen.
Bekijk bijlage Testafdelingsoverzicht.xls
Wie zou me hier mee kunnen helpen?

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan