Rapport in maand map zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Beste mensen,

Ik heb een rapport welke automatisch in de mand van de corresponderende maand gezet moet worden.
Dus een rapport gemaakt in de maand Mei zal automatisch in de map "Mei" geplaatst moeten worden.
Het lukt mij maar niet hier een code voor te krijgen.

Tevens probeer ik in de naam van het rapport, een waarde van een tekstveld op het hoofdformulier (of uit het rapport) mee te geven. Echter krijg ik dan een resultaat zoals :

RPTmijnRapport [kentkeken].SNP

Iemand een oplossing hiervoor ?

Je kunt de naam van een rapport prima variabel maken, mits je dat met VBA doet. En dat geldt ook voor een map die je daarvoor wilt gebruiken. Zo te zien gebruik je daarvoor nu een verkeerde code, die de naam [Kenteken] die je wilt gebruiken als Parameter beschouwt. Zonder code kunnen we niet zo veel.... Post die dus eerst eens.

Hoi Michel,

Dank voor je reactie.

Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "RPTwielklem3", acFormatSNP, "I:\Hoofdmap\Submap\" & Format(Date, "DD-MM-YYYY") & " Wielklem.SNP"

De bedoeling is dat het rapport zelf het volgende format krijgt : Wielklem datum naam.SNP
Datum dat lukt me wel zoals je ziet, maar een variable zoals naam of het kenteken in de rapportnaam dat wil niet lukken, evenals het rapport in de juiste maand map zetten.

De naam en het kenteken (weet nog niet welk format ik ga gebruiken) staan op het hoofdformulier, en in het rapport vermeld, dus zou geen probleem moeten zijn -zei het niet dat ik er nergens wat over lees via google- hahaha

En hoe wil je de naam van de map kunnen invullen? Moet die worden ingetypt, of wil je daar naartoe kunnen bladeren, en dan in laten vullen? Zelfde vraag overigens ook voor de bestandsnaam: waar komt die vandaan?

De map bestaat al, in de hoofdmap zitten de submappen jan tm dec. Opdrachtgever wil per se deze maandmappen helaas. Hier naartoe bladeren via een dialoog box is een optie, maar het liefst maak ik het volautomatisch zodat het rapport altijd in de juiste map en met de juiste rapportnaam word gesaved.
We maken dus via het formulier een carlock rapport aan en het enige wat we hoeven te doen is uit te printen (ook dat kan automatisch natuurlijk maar ik wil dat we eerst kunnen kijken of het rapport klopt voor we verder gaan)
Mocht het niet kloppen passen we de gegevens aan en doen het opnieuw, waarbij het oude rapport overschreven word.

Hopelijk is het duidelijk :)

Groeten jeroen

De naam van de maandmap kun je met Format(Date,"mmmm") automatisch ophalen. En nu nog de bestandsnaam...

Ah dat werkt ! toppie :)

Ja de betandsnaam ..

Format is eigenlijk als volgt :

Wielklem 2011-07 Jeroen.SNP

Dus Wielklem(jaar)(autonummering) en naam.snp

Maar dit kan ik wel op eigen beweging veranderen en dat wil ik dan doen als volgt :

Wielklem(datum) (naam).snp

Zoals gezegt lukt het eerste stukje, alleen de naam van de kentekenhouder krijg ik er niet in. De kentekenhouder (naam) staat vermeld in het rapport in het veld (hoe toepasselijk) naam hahaha.

Groeten : Jeroen

Je zou de naam uit de recordset moeten kunnen halen met Me!Naam.Value. Al geprobeerd?

Ok heb het werkende,

Dit was het format (Vanaf de map)

\" & Format(Date, "DD-MM-YYYY") & " Wielklem " & (Naam) & ".SNP"

Waarbij (naam) de naam van mn control op het hoofdformulier is.

Dank voor het meedenken Michel :)

Nu zit ik alleen nog hoe te handelen als het veld [naam] leeg is, en daar had ik het volgende op bedacht :

Code:
Dim stDocName As String

stDocName = "RPTwielklem3"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

If Forms!parkeerbeheer![Naam].Value = "" Then

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "RPTwielklem3", acFormatSNP, "I:\Hoofdmap\" & Format(Date, "YYYY") & " CARLOCK\" & Format(Date, "mmmm") & "\" & Format(Date, "DD-MM-YYYY") & " Wielklem NaamOnbekend.SNP"

Else

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "RPTwielklem3", acFormatSNP, "I:\Hoofdmap\" & Format(Date, "YYYY") & " CARLOCK\" & Format(Date, "mmmm") & "\" & Format(Date, "DD-MM-YYYY") & " Wielklem " & (Naam) & ".SNP"
Alleen het werkt niet ...

Laatst bewerkt:
Laat maar, zelf opgelost.

Verkeerd gebruik van null blijkbaar want met
Code:
 If Isnull ([naam]) then
deed ie het wel

Mag de vraag volgens mij op Opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan