rapport layout

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbul

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
ik heb een rapport (factuur) op basis van een query. Hierin bereken ik mijn totalen met btw, zonder btw ......
In het rapport plaats ik de totalen exclusief BTW, totaal van de BTW en Totaal inclusief btw
totaal exclusief btw: =som([totaalexclusief])
totaal BTW: =Som([BedragBTW])
totaal inclusief btw: =[txtTotaalExclusiefBTW]+[txtBedragBTW]

[txtTotaalExclusiefBTW] is de naam van mijn besturingselement in het rapport
[txtBedragBTW] is de naam van mijn besturingselement in het rapport

Alles werkt wanneer ik het in mijn voettekst van het rapport zet, het werkt echter niet wanneer ik het in de paginavoettekst plaats.
Er zal wel een verklaring voor zijn, maar hoe kan ik dit oplossen. Indien ik alles in de voettekst moet plaatsen, dan krijg ik de layout van het rapport niet in orde.

het werkt echter niet wanneer ik het in de paginavoettekst plaats.Er zal wel een verklaring voor zijn
Die verklaring is er: het kan niet op een pagina. En dat is ook logisch. Een pagina laat geen object zien, zoals een groepskoptekst die is gebaseerd op een groep. Je zult dan ook, als je een subtotaal wilt, je toevlucht moeten nemen tot VBA. Hier staat zo'n beetje uitgelegd hoe je dat doet.

Het is nu toch gelukt, ik heb zo veel mogelijk in een query gezet, daarna elke tekstvak een naam gegeven en dan opnieuw geprobeerd en nu werkt het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan