Rapport maken met 2 kalenders

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkShade

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2004
Hallo, Ik wil graag een rapportage laten maken dmv 2 te selecteren data in 2 kalenders.
De eerste kalender wil ik op gisteren zetten als standaardwaarde en de tweede kalender op de datum van vandaag als standaardwaarde.

Hierbij moet bij beide kalenders de tijd apart deronder komen te staan met de tijd op 6 uur 'smorgens.

In access zitten 2 kalender objecten te weten MSCAL.Calender en MSComCtl2.DTPicker

Als ik met MSCAL.Calender werk moet ik zelf de datum aanklikken in het formulier om de datum van gisteren/vandaag te krijgen.

Ik kan wel een standaardwaarde invullen maar deze wil ik graag uit de systeemdatum halen en niet intypen in mijn ontwerpomgeving.

Wie weet raad?

Alvast bedankt,

Dennis

Zet bij het laden van je formulier de volgende code:

Me.NaamVanJeKalender.Value = Date()

en voor gisteren

Me.NaamVanJeKalender.Value = Date() - 1

Zet bij het laden van je formulier de volgende code:

Me.NaamVanJeKalender.Value = Date()

en voor gisteren

Me.NaamVanJeKalender.Value = Date() - 1

Umm ok, en waar zet ik dat precies?
Als ik dat in de VBA code wil zetten haalt ie de () weer weg :S

Dat maakt niet uit; in VBA is de code Date, in Access is de query-variant Date(). Het resultaat moet wel werken; ik krijg de indruk dat dat niet het geval is?

Dat maakt niet uit; in VBA is de code Date, in Access is de query-variant Date(). Het resultaat moet wel werken; ik krijg de indruk dat dat niet het geval is?

Dat klopt inderdaad
Ik krijg een foutmelding

Compileerfout en dan word Date in blauw aangeduid

En waar heb je de code gezet? Welke foutmelding krijg je?
De code kun je het best zetten bij de gebeurtenis <Bij aanwijzen> van het formulier. dan wordt bij bladeren door de records elke keer de datum opnieuw toegewezen aan de kalenders.

En waar heb je de code gezet? Welke foutmelding krijg je?
De code kun je het best zetten bij de gebeurtenis <Bij aanwijzen> van het formulier. dan wordt bij bladeren door de records elke keer de datum opnieuw toegewezen aan de kalenders.

De correcte code in VBA moet zijn:

Me![Kalendernaam].Value = Date

in access versie 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan