rapport maken met geselecteerde velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

swinnen

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Berichten
9
hallo,

Ik ga kort proberen uit te leggen wat ik wil bereiken:

ik heb een tabel met gegevens ingevoerd ( 4 velden)
Hiervan heb ik een formulier gemaakt waar ik bij het eerste veld een selectie kan maken.
Mijn bedoeling is om dit geselecteerde veld door middel van een knop in een rapport kan plaatsen zodanig dat ik het kan afdrukken.
Is het mogelijk om zo meerdere geselecteerde velden in een rapport te laten verschijnen en uit verschillende tabellen door middel van een keuzelijst met invoervak.

Thx,

Steve
 
Steve,

De vraag die je slelt is eigenlijk heel eenvoudig.
Je maakt een rapport dat afhankelijk is van de sleutel van je tabel (en dus ook van je formulier)
Bij het definieren van de knop kan je opgeven dat het rapport moet worden geopend met de geselecteerde record in je formulier.

Het rapport bepaald de te tonen velden (rubrieken) zoals deze in je tabel voorkomen.

Meer is het niet

Succes.
 
Wimenbeer,

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb toch nog een vraagje (ben nog maar juist aan het experimenteren met access (2007).

Maar hoe kan je aan de knop doorgeven dat hij het geselecteerd moet afdrukken, ik vind daar spijtig genoeg niet de optie voor.

Mvg,

Steve
 

Bijlagen

  • dataSteve.rar
    27,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Steve,

Ik kan helaas geen .rar bestanden inlezen, maar ik zal vandaag nog een voorbeeld voor je maken. (tussen de film van vanavond door, dus even geduld).
Maar misschien kan je al vast kijken naar de opties die er zijn bij het toevoegen van een knop op je formulier. Daar zit zeker de mogelijkheid bij om een rapport te openen voor een geselecteerd record.

Ik doe mijn best want misschien heb ik tijd.
 
Wimenbeer,

ik heb het uiteindelijk gevonden.
Ik zou zeggen geniet van de film en bedankt voor de hulp,
ik zal nog wel eens een vraagje hebben.

thx

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan